اخبارخارجی

استقبال مسلمانان از درج اعیاد اسلامی در تقویم مدارس نیوجرسی

آوای سنت : مرکز شورای روابط آمریکایی-اسلامی در «نیوجرسی» از عملکرد اخیر مدارس دولتی برای افزودن اعیاد اسلامی به تقویم تحصیلی ۲۰۲۴-۲۰۲۳ و تعطیلی مدارس به مناسبت اعیاد مسلمانان استقبال کرد.

به نقل از « insidernj»، مرکز شورای روابط آمریکایی-اسلامی در «نیوجرسی» از عملکرد اخیر  نواحی مدارس دولتی برای افزودن اعیاد اسلامی به تقویم تحصیلی ۲۰۲۴-۲۰۲۳ و تعطیلی مدارس به مناسبت اعیاد مسلمانان استقبال کرد.

 ناحیه «فیر لان» یکی از جدیدترین ناحیه هایی است که عید سعید فطر را به سال تحصیلی ۲۰۲۴-۲۰۲۳ اضافه کرده و مدارس را به احترام این عید تعطیل می کند.

 تصمیم متفق القول هیئت مدیره این ناحیه که در ۲۳ فوریه به رای گذاشته شد، پس از تلاش‌های والدین و دانش‌آموزان مسلمان،اتخاذ شد.

«زید حسین»، هماهنگ‌کننده مرکز شورای روابط آمریکایی-اسلامی در «نیوجرسی» در بیانیه‌ای گفت:ما به دانش‌آموزان و والدین مسلمان در «فیر لان» که نقش مهمی در افزوده شدن اعیاد مسلمانان در تقویم های مدارس داشته اند،افتخار می‌کنیم.

نیوجرسی با ۳.۵ درصد جمعیت مسلمان بیشترین درصد مسلمانان را در سراسر آمریکا دارد، بنابراین منطقی است که مدارس دولتی بیشتری در نیوجرسی به مناسبت اعیاد مسلمانان تعطیل شوند.

در بیانیه شورای روابط اسلامی-آمریکایی آمده است: با توجه به روند رو به رشد تعطیلی مدارس در ایام اعیاد مسلمانان ما امیدواریم که مدارس بیشتری از این الگو پیروی کنند.

بر اساس این بیانیه، شورای روابط اسلامی-آمریکایی مستقر در واشنگتن کتابچه ای به نام  «راهنمای مربیان برای اعمال مذهبی اسلامی» چاپ کرده که برای کمک به مسئولان مدرسه طراحی شده است تا محیط یادگیری مثبتی را برای دانش آموزان مسلمان فراهم کنند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن