جهان اسلامعمومی
موضوعات داغ

صهیونیست ها و بازگشت به اقدامات نازیها

یادداشتی از جلبير الأشقر

آوای سنت : تا همین اواخر، هرکسی اقدامات نازی‌ها را با اعمال مقامات اسرائیل مقایسه می کرد فوراً صدای محکومیت ها بلند می شد که یهود ستیزی صورت گرفت.این اتهام آماده بود تا متوجه هرکسی شده وبه او انگ یهودی ستیزی زده شود،امروز اما حتی این مقایسه درخود محافل صهیونیستی دست به دست می شود.

کمتر از سه هفته پیش روزنامه صهیونیستی هاآرتص مصاحبه ای با یک مورخ یهودی اسرائیلی،استاد دانشگاه عبری وکارشناس تاریخ نسل کشی یهودیان اروپایی توسط نازی ها (هولوکاست)منتشر کرد.

عنوانی که این روزنامه انتخاب کرده بود این است:دولت اسرائیل شامل وزرای نئونازی است.این واقعاً ما را به یاد آلمان در سال ۱۹۳۳ می اندازد.

فقط تصور کنید که اگر چنین صحبت هایی تا همین اواخر در یک روزنامه غیراسرائیلی منتشر می شد،علاوه بر اتهام گوینده و ناشر به مقاصد یهودی ستیزانه،چه گریه و زاری ها که به خاطر جریحه دار کردن احساسات یهودیان برانگیخته می شد.برخی ازمفسران یهودی اسرائیلی،یورش شنیع شهرک نشینان یهودی به شهرک حواره درجنوب نابلس راتقلیدی از اقدامات نازی ها ودیگر نژادپرستان ضد یهودی نامیدند.

روز بعد، وب‌سایت صهیونیستی Ynet Newsمقاله ای را منتشر و از حمله به شهرک حواره به عنوان کارگردانی تئاتر وشب کریستالی در حواره یاد کرد که این اشاره ای است به یورش گسترده شبه نظامیان نازی به کلیسا ها،مغازه ها،منازل مسکونی و دیگر املاک یهودیان درسراسر شهرهای آلمان درنوامبر ۱۹۳۸.

و آن شب کریستالی بود(این نام از شیشه های شکسته ای که سرزمین مکان های حمله وحشیانه را پوشانده بود الهام گرفته بود)این یک مقدمه برجسته برای نابودی یهودیان آلمانی توسط نازی ها،مانند سایر یهودیان اروپایی،در طول جنگ جهانی دوم بود.

معروف است که نازی ها پس از به دست گرفتن قدرت با همکاری جنبش صهیونیستی در سال ۱۹۳۳به اخراج یهودیان به فلسطین اقدام کردند.

همین وب سایت «Ynet News» همچنین مقاله‌ دیگری منتشر کرد که در آن آنچه را که درحواره اتفاق افتاد را به عنوان«Pogrom»یا قتل عام توصیف کرد،نامی با منشأ روسی که درطول تاریخ برای حملات نژادپرستانه به یهودیان مشابه آنچه که نازی‌ها در سال ۱۹۳۸ مرتکب شدنداستفاده می‌شد.

البته ما هرگز بین ارتش اشغالگر صهیونیستی که به بهانه های مختلف خانه های فلسطینیان را تخریب می کند وشهرک نشینان صهیونیستی که توسط ارتش اشغالگر محافظت می شوند و خانه های فلسطینی ها را به آتش کشیدند،مانند آنچه درحواره انجام دادند،تفاوتی قائل نمی شویم.

این عمل آنها مشابه اقدامات یهودی ستیزان است که به طور رسمی توسط یک ارتش منظم بر اساس قوانین نژادپرستانه ایالت آن انجام می شود.

صهیونیسم از قعر طبیعی اخلاقی که در آن سقوط کرده است بالا نخواهد رفت. نفاق صهیونیستی که بر مبنای«مرا زد و گریه کرد،از من پیشی گرفت و شکایت کرد» عمل می‌کند، تغییر نخواهد کرد.آنچه امروز از زشتی‌های روزافزون دولت صهیونیستی می‌بینیم، شبیه قتل عامی است که فلسطینیان سرزمین‌های ۱۹۴۸ و ساکنان بیت‌المقدس عرب دو سال پیش مورد آن قرار گرفتندکه پس از آن وقایع محله شیخ جراح در ماه مه ۲۰۲۱ رخ داد.

دو سال پیش، لود شهردار صهیونیست،تظاهرات جوانان فلسطینی دراین شهر را شب بلورین توصیف کردکه ریولین،رئیس جمهور اسرائیل آن را قتل عام نامید.امروز داستان به حقیقت تبدیل شده است و سلسله اقدامات نژادپرستانه صهیونیستی که قابل مقایسه با اقدامات نازی ها است تنها با پایان دادن به تبعیض نژادی در کل سرزمین تاریخی فلسطین پایان خواهد یافت.

اصل مطلب را اینجا مشاهده کنید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن