اخبارخارجی
موضوعات داغ

اسرائیل صحنه رویارویی پکن و واشنگتن

آوای سنت: ایگور سوبوتین با نقل این مطلب در «نزاویسیمایا گازتا» نوشت که ایالات متحده از متحدش اسرائیل خواست مراقب سرمایه گذاری های چینی باشد،در این مقاله آمده است: مقامات آمریکایی و اسرائیلی در چارچوب هماهنگی راهبردی دوجانبه، اولین گفتگوهای سطح بالای خود را در زمینه سرمایه گذاری و امنیت صادرات برگزار کردند.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت، یکی از موضوعات اصلی مطرح شده در این نشست، ادامه علاقه شرکت های چینی به حوزه های فناوری پیشرفته اقتصاد دولت یهود بود. به گفته واشنگتن،دقیقاً چنین ارتباطات تجاری است که می تواند زیرساخت استراتژیک دولت یهودی را تهدید کند.

واشنگتن از دوران رئیس جمهور پیشین دونالد ترامپ نگرانی های آشکاری در مورد برتری زیرساخت های استراتژیک اسرائیل داشته است و دولت او نگرانی خود را از طریق مجاری نظامی و دیپلماتیک به متحد خود رسانده است. با این وجود، چین توانسته است سرمایه گذاری خود را در بخش های مختلف اقتصاد اسرائیل افزایش دهد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در ژانویه سال جاری توسط اداره آمار اسرائیل، چین در سال ۲۰۲۱ با پیشی گرفتن از ایالات متحده، بزرگترین واردکننده برای دولت یهود شد.

مرسوم است که می گویند با روی کار آمدن دولت جدید در تل آویو در سال ۲۰۲۱ بسیاری از چیزها تغییر کرده است و اسرائیل توجه بیشتری به نگرانی های واشنگتن آغاز کرده است. البته مقامات چینی متوجه این موضوع هستند

در ماه اوت، اکسیوس گزارش داد که اسرائیلی‌ها هشدار واضحی از پکن دریافت کرده‌اند که باید همبستگی خود را با سیاست آمریکا در مورد تایوان کنار بگذارند.

منابع رسانه ای غربی در اسرائیل تأیید کردند که مقامات دولتی از خود این سوال را نمی پرسند که مهم ترین متحد آنها کیست و این دیدگاه را به آمریکایی ها منتقل کردند. با این حال، واضح است که دولت یهود در تلاش است تا درجه تنش روابط با جمهوری خلق چین را کاهش دهد. از جمله جدیدترین نشانه‌های چنین تعهدی، دستورات غیرعلنی وزارت خارجه اسرائیل به روزنامه های عبری برای کاهش تماس با مقامات تایوانی است.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن