اخبارخارجی
موضوعات داغ

افزایش خودکشی در ایالات متحده

آوای سنت : بر اساس داده های اخیر منتشر شده از سوی مقامات بهداشتی آمریکا، میزان خودکشی در ایالات متحده در سال ۲۰۲۱ پس از کاهش در دو سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، بر اساس ارقام اولیه منتشر شده ازسوی مرکز ملی آمار بهداشت ایالات متحده، تعداد خودکشی ها در سال ۲۰۲۱ به ۴۷۶۵۰ نفر رسید، در حالی که این رقم در سال گذشته حدود ۴۶۰۰۰ نفر بود.

بیشترین افزایش نیز در بین جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله (با افزایش ۸ درصدی) به ثبت رسیده است. در سال ۲۰۰۰،آمریکا پس از یک دهه افول، با ۱۰ خودکشی از هر ۱۰۰۰۰۰ نفر،رکورد پایینی را ثبت کرد.

جیل هارکاوی فریدمن، پروفسور بنیاد پیشگیری از خودکشی آمریکا، به خبرگزاری فرانسه گفت: یکی از عوامل موثر، ظهور درمان هایی برای کمک به کاهش خطر خودکشی است.

نرخ خودکشی تا سال ۲۰۱۸ تا ۳۵ درصد افزایش یافت. سپس در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ حدود ۵ درصد کاهش یافت. هارکاوی فریدمانت گفت:ما باید به روند بلندمدت نگاه کنیم تا بفهمیم نرخ ها در حال حاضر چه چیزی را منعکس می کنند، توضیح این نوسانات اخیر دشوار است.

تعیین نقش همه گیری کرونا به ویژه در این زمینه یک موضوع پیچیده است ،طبق گفته این بنیاد، در طول چنین رویدادهایی، بستگان ممکن است تمایل بیشتری به حمایت از یکدیگر داشته باشند (که می تواند به جلوگیری از خودکشی کمک کند)، اما نه در طول زمان. طبق گفته این بنیاد،در طول چنین رویدادهایی، بستگان ممکن است تمایل بیشتری به حمایت از یکدیگر داشته باشند (که می تواند به جلوگیری از خودکشی کمک کند)، اما این کار همیشگی نیست.

خودکشی دومین عامل مرگ و میر در بین افراد ۱۰ تا ۳۴ ساله است. داده های سال ۲۰۲۱ همچنین نشان می دهد که میزان خودکشی در مردان چهار برابر بیشتر از زنان بوده است، این روند در طول سال ها ثابت بوده است.

از جمله دلایل مطرح شده این است که مردان از ابزارهای بیشتری استفاده می کنند که ممکن است منجر به مرگ شود یا در جستجوی کمک مشکل بیشتری دارند. این داده های اولیه هنوز جزئیاتی از نژاد یا درآمد افرادی که بر اثر خودکشی می میرند را ارائه نداده است.

اخیراً، ایالات متحده یک خط تلفن با یک شماره سه گانه ساده (۹۸۸) ایجاد کرده است که افراد مضطر و نیازمند کمک می توانند با آن تماس بگیرند.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن