اخبارخارجی
موضوعات داغ

اسرائیل و لیست شرم سازمان ملل

آوای سنت : در میان نگرانی‌های اسرائیل و پس از درخواست‌های مکرر فلسطینی‌ها برای قرار دادن اسرائیل در فهرست سیاه کشورهایی که حقوق کودکان را نقض می‌کنند، ویرجینیا گامبا، نماینده ویژه سازمان ملل در امور کودکان و درگیری‌های مسلحانه،از اسرائیل و کرانه باختری رود اردن بازدید کرد.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ،این دیدار در چارچوب بررسی دقیق وضعیت کودکان فلسطینی و ارائه گزارشی به دبیرکل سازمان ملل متحد در مورد تخلفات رژیم صهیونیستی علیه کودکان همزمان با کشته شدن یک دختر فلسطینی در جنین انجام شد.

این دیدار همچنین تنها دو هفته پس از اظهارات یائیر لاپید، نخست وزیر مستعفی اسرائیل،مبنی بر اینکه اسرائیل هرگز اجازه تحقیقات از سربازان خود توسط طرف های خارجی را نخواهد داد،وافترا به آنها را نخواهد پذیرفت،صورت گرفت.

تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه کودکان فلسطینی شامل بدرفتاری،خشونت فیزیکی، حمله به مراکز بهداشتی،بیمارستان ها،مدارس و کشتن کودکان است.

وزارت خارجه فلسطین اعلام کرد که اسرائیل از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۵۲ کودک فلسطینی را کشته است.این وزارتخانه همچنین اشاره کرد که اسرائیل شیوه های  مختلفی برای کشتن کودکان دارد،از جمله آنها کشتن با گلوله های نظامیان و نیروهای امنیتی اسرائیل، یا از طریق حملات شهرک نشینان، و سهل انگاری پزشکی در داخل زندان هاست.

احمد الطیبی نماینده عرب در پارلمان رژیم صهیونیستی در مصاحبه با برنامه سناریوها (۱۵/۱۲/۲۰۲۲) در خصوص وجه تمایز این بازدید مسئول سازمان ملل گفت:رسم بر این است که فلسطینی ها بدون نظارت،بدون حساب وکتاب و بدون بازدیدهای سازمان ملل کشته شوند، اما این بار اما کشتار کودکان فلسطینی پررنگ شد و اسرائیل در از این بازدید بسیار احساس نگرانی می کند.

موضع اسرائیل درباره کشتن این کودک اینگونه بود،این رژیم ابتدا کشتن جنی را انکار کرد،سپس به حضور او در پشت بام خانه اش اشاره کرد و این کودک را متهم کرد که از پشت بام منزلش رفتار نظامیان اسرائیلی را زیر نظر داشت و اطلاعات این نظامیان را به مقاومت منتقل می کرد و سرانجام اعتراف کردند که او ممکن است به اشتباه توسط یک تک تیرانداز کشته شده باشد.

عمر عوض‌الله،دستیار وزیر امور خارجه فلسطین به سازمان ملل و سازمان‌های تخصصی آن گفت:در پرونده ارسال شده توسط تشکیلات خودگردان فلسطین به نماینده سازمان ملل تاکید شده است که کودکان نباید تحت هیچ شرایطی هدف قرار بگیرند و نمی‌توان این فرصت را برای اسرائیل فراهم کرد تا با ادعاهایی مبنی بر تروریست بودن این کودکان،کشتار آنها را توجیه کند.

عبدالحمید صیام،کارشناس امور سازمان ملل متحد نیز اشاره کرد که درخواست سفر به اسرائیل از سال ۲۰۱۷ مطرح شده است،اما تل آویو همواره در تلاش بود وجهه خود را آراسته و مدعی بود تصمیماتی اتخاذ کرده است که از طریق آن رفتار با کودکان فلسطینی را بهبود می بخشد.

واحد مطالعات و اسناد کمیسیون امور بازداشت شدگان نیز اعلام کرد که اشغالگران اسرائیلی از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۱۵ کودک را بازداشت کرده اند و همچنان حدود ۱۵۰ کودک را در زندان های خود نگهداری می کنند.سازمان های حقوق بشر فلسطینی اسنادی دارندکه تایید می کند در نوامبر گذشته، اسرائیل ۴۹۰ فلسطینی از جمله ۷۶ کودک را دستگیر کرد.

لوسیا المی،هماهنگ کننده کمک های بشردوستانه سازمان ملل متحدگفت:سال ۲۰۲۲ مرگبارترین سال در سرزمین های فلسطینی در ۱۶ سال گذشته است.این مقام سازمان ملل این ادعا را که قربانیان تهدید واقعی برای نیروهای اشغالگر هستند را رد کرد.

با این حال، مقامات اشغالگر اسرائیل مایل به احیای اعتبار خود در رابطه با این تخلفات هستند و سخت تلاش می کنند تا این تخلفات،آنها را در فهرست سالانه گروه ها و کشورهای ناقض حقوق کودکان در درگیری های مسلحانه که توسط سازمان ملل صادر می شود،قرار ندهد.

به گزارش کانال ۱۲ اسرائیل،مقامات اسرائیلی شواهدی را در اختیار ویرجینیا گامبا قرار دادند که به گفته آنها این شواهد نشان می دهد بیشتر نوجوانان فلسطینی که توسط نیروهای اسرائیلی کشته شده اند با نظامیان مسلح اسرائیل درگیر بوده و در فعالیت های نظامی یا شبه نظامی شرکت داشته اند.

منابع دیپلماتیک این کانال اسرائیل مدعی شدند اطلاعاتی در دست دارند که  مربوط به استخدام کودکان و نوجوانان،آموزش سلاح به آنها و استفاده از مدارس اونروا(آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی)به عنوان پناهگاه تروریست هاست.

اصل مطلب را اینجا مشاهده کنید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن