اخبارخارجی

اطلاعات مسلمانان به ارتش آمریکا فروخته می شود

آوای سنت : روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی اعلام کرد: اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا خواستار پس گرفتن اطلاعات فروخته شده مسلمانان به ارتش آمریکا شد.

به گزارش آوای سنت به نقل از عربی ۲۱، روزنامه انگلیسی «گاردین» در گزارشی اعلام کرد: اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا با همکاری دانشگاه «سیتی» در نیویورک تلاش می کند تا اطلاعات جمع آوری شده در طول سه سال از برنامه مورد استفاده میلیون ها مسلمان را به دست بیاورد.

در این گزارش آمده است: این درخواست را این اتحادیه به همراه دانشکده حقوق در دانشگاه سیتی روز پنجشنبه گذشته براساس قانون آزادی اطلاعات ارایه کرد. یک شرکت فناوری مربوط به برنامه «مسلم پرو» داده های شخصی کاربران خود را به پیمانکاران دفاعی و نظامی آمریکا فروخته است.

برنامه مسلم پرو را نزدیک به ۱۰۰ میلیون مسلمان بارگیری کرده اند . این برنامه برای تعیین مکان قبله، اوقات نماز و اطلاعات مغازه های حلال موجود و زمان روزه داری در ماه رمضان استفاده می شد.

فروش اطلاعات از برنامه «Gregislist» که زمان ملاقات بین مسلمانان مایل به ازدواج را ترتیب می دهد و از یک برنامه دیگر در آمریکا انجام گرفته است.

شورای آزادی های مدنی آمریکا در توئیتی در صفحه توئیتر خود نوشت: برداشت اطلاعات مربوط به کاربران برنامه مسلم پرو در جهان تهدید جدی برای حریم خصوصی و آزادی های دینی است.

این شورا اعلام کرد: این اقدام خیانت جدیدی به اعتماد مردم است که از دخالت طولانی در زندگی خود رنج می برند.

در دادخواست ارایه شده ضد ۱۰ آژانس فدرال از جمله شعبه های ارتش، اطلاعات آمریکا(CIA) و اداره تحقیقات فدرال (FBI) اعلام شد که فروش داده ها تبعیض علیه مسلمانان و نقض اصلاحیه چهارم در قانون اساسی است که مصادره و جستجوی غیر منطقی را ممنوع کرده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن