اخبارخارجی

اعلام از سرگیری روابط تهران – ریاض از بغداد

آوای سنت : یک روزنامه عراقی با اشاره به پیشرفت مذاکرات میان ایران و عربستان اعلام کرد که بغداد آماده میزبانی از نشست مهم میان تهران و ریاض می شود و انتظار می رود که در این نشست وزیران خارجه دو کشور حضور یابند و از خاک عراق از سرگیری روابط میان دو کشور را اعلام کنند.

به گزارش ایسنا، روزنامه عراقی المدی اعلام کرد که بغداد آماده برگزاری نشستی مهم میان ایران و عربستان می شود و قرار است که طی آن از سرگیری روابط میان دو کشور اعلان شود و برخی تحلیلگران بر این باورند که وساطت عراق نقش بسیار زیادی در نرم شدن روابط تهران و ریاض و عبور از اختلافات داشته است.

عامر الفایز، عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق در گفت وگو با این روزنامه تاکید کرد: وساطت عراق میان ایران و عربستان در راستای نزدیک کردن رویکرد ها میان دو کشور و ارسال پیام های مثبت به تمام دنیا است.

تلاش های بغداد در نزدیک کردن رویکردها و تقویت روابط میان ایران و عربستان موفقیت آمیز بود و به زودی دیدار مستقیمی میان دو کشور در سطح بلند پایه در خاک عراق انجام خواهد شد. آرام شدن اوضاع میان ایران و عربستان تاثیر مثبتی بر منطقه خواهد گذاشت و همه می دانند که عراق به منطقه “تصفیه حساب” تبدیل شده بود و از روابط بد ایران و عربستان رنج های زیادی کشید.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن