اخبارخارجی

افزایش آمار یهود ستیزی در جامعه آمریکا

آوای سنت : روزنامه آمریکایی واشنگتن پست مقاله‌ای منتشر کرده که در آن،ترس یهودیان آمریکا را نشان می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ،در این مقاله آمده است خشونت علیه یهودیان در آمریکا به حدی رسیده که نمی توانند به ماندن در آمریکا ادامه دهند.این مقاله نوشت این یهودیان به این می اندیشند که پس از ترک آمریکا به کجا بروند؟

دانا میلبانک، نویسنده این مقاله،متن نوشتار خود را با بیان داستانی از خاخامی آغاز کرد که در یک گردهمایی یهودیان در اوایل این ماه سؤالی درباره مکانی که ما یهودیان در صورت ترک آمریکا به آنجا خواهیم رفت، پرسید؟

نویسنده از قول این خاخام نوشت  غیرقابل تصور است که یهودیان ممکن است مجبور به فرار از ایالات متحده شوند.

او گفت که سخنرانی خاخام نقل قولی از محقق یهودی مایکل هولزمن است: برای یهودیان آمریکایی، فقدان لیبرال دموکراسی یک فاجعه خواهد بود.وی افزود: ما با اعتقاد مطلق به حاکمیت قانون محافظت شدیم و بدون اینها شما یهودیان باید به فکر بستن چمدان های خود برای ترک آمریکا باشید.

او افزود که ترس از فرار رایج شده است،زیرا یهودیان شاهد فروپاشی حاکمیت قانون، ظهور ناسیونالیست های مسیحی و احساسات ضد اسرائیلی هستند که این امر حتی در چپ های افراطی نیز به یهودستیزی تبدیل می شود.

این نویسنده به نقل از جاناتان گرینبلات،رئیس اتحادیه ضد افترا،نوشت: این سؤال که یهودیان ممکن است به کجا بروندیکی از رایج‌ترین سؤالاتی است که من با آن مواجه هستم.

میلبانک افزود میزان آزار و اذیت یهودیان،یهودی ستیزی،خرابکاری و حمله به آنها در آمریکا دو برابر شده است. او به کانیه وست رپر آمریکایی اشاره کرد که سیلابی از دشمنی را علیه یهودیان در رسانه های اجتماعی به راه انداخت و این کار او با استقبال  سفیدپوستان مواجه شد که او را تشویق کردند.

او همچنین گفت تمایل ایلان ماسک برای استقبال از سفیدپوست در توییتر و نامزد جمهوری خواه فرماندار پنسیلوانیا یهودی ستیزی را علیه یهودیان تبلیغ می کند.

وی افزوددونالد ترامپ،رهبر حزب جمهوری خواه،که محتمل ترین نامزد ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ است،در پاسخ به حملات کانیه وست به یهودیان گفت:او واقعاً با من مهربان بوده و یهودیان را به طرز نامطلوبی با مسیحیان شگفت انگیز ما مقایسه کرده است.

وی آنها را از تبعیض و تفاوت بر حذر داشت و گفت قبل از اینکه دیر شود باید قدردان  داشته های خود در اسرائیل باشند.

این نویسنده در ادامه به افزایش آزار و اذیت یهودیان در آمریکا اشاره کرد و گفت هر چند تعداد آنها تنها ۲ درصد است اما جنایات نفرت انگیز با انگیزه مذهبی علیه آنها در سال گذشته ۵۵ درصد از مجموع این جنایات را تشکیل می دهد.

نویسنده در پایان مقاله خود گفت که اگر اوضاع برای یهودیان اینجا در آمریکا امن نباشد،درهیچ کجای جهان امن نیست.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن