اخبارخارجی

افزایش بیماریهای روانی در بین سربازان اسرائیلی

آوای سنت : موشک های مقاومت،تعداد بیماران روانی اسرائیل را افزایش داده است.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، ده روز پس از پایان تجاوزات اخیر اسرائیل به غزه،انجمن حمایت از آسیب دیدگان روانی اسرائیل فاش کرد که آمار درخواست های کمک های روانی از سوی اسرائیلی ها ۳۴۰ درصد افزایش یافته است.

این انجمن دلیل این افزایش را افزایش حملات فلسطینیان به سرزمین های اشغالی بیان کرد،انجمن ناتال افشاگری کرد بیش از ۱۳۰۰ تماس از طریق خطوط کمکی ویژه دریافت شدکه این افراد هم اکنون درحال دریافت مشاوره روانشناسی هستند.

این انجمن افزود تماس ها برای دریافت مشاوره روانی ۴۲ درصد بیشتر از تماس های ساکنان مرکز فلسطین اشغالی است که موشک های مقاومت کمتر به آن مناطق شلیک شده است.

کورین آلوخ،خبرنگار روزنامه یدیعوت آحارونوت، فاش کرد که درخواست حمایت روانی اسرائیلی‌ها ناشی ازحملات فلسطینی‌هاست و این نگرانی به دلیل ترس آنها از ترک خانه و اضطراب آنها برای سرنوشت خود بروز پیدا می کند.

آنها همچنین درخواست هایی از ساکنان و سربازان کهنه کار دریافت کردند که درگذشته موردحملات موشکی قرار گرفتند وحوادث جنگ اخیر نگرانی آنها را برانگیخت.از ۲۵۱۶۲ تماس دریافت شده در خطوط کمک خصوصی، بیش از یک سوم تماس ها پس از انجام عملیات تیراندازی درخیابان دزنگوف بوده است.به همین دلیل ۷۶۰۰ ساعت کارگاه آموزشی در مورد مداخلات اضطراری در اسرائیل برگزار شد.

درگزارشی که توسط عربی ۲۱ ترجمه شد،از قول رئیس جمهور اسحاق هرتزوگ نقل شده است که گفت به دلیل بازگشت عملیات فلسطینی ها درسال های اخیر در معرض چالش های بهداشت روانی بوده ایم که باعث ایجاد احساس ترس و اضطراب شدید در بین بسیاری از اسرائیلی ها شده است.

عفرات شبروت،رئیس این انجمن،این موضوع را تأیید کرد و گفت سال ۲۰۲۲ سال سختی برای ما بود. زیرا پس از تهاجم اسرائیل،موجی ازعملیات فلسطینی ها ما را در وضعیت امنیتی پیچیده و دشواری قرار داد،این موضوع سبب شد شاهد افزایش مستمرتماس ها برای دریافت کمک های روانی باشیم.

ماتان چوری،خبرنگار نظامی روزنامه یدیعوت آحارونوت، تأییدکرد که دیوارهای مرزی که نظامیان اسرائیلی به ساختن آنها دراطراف غزه ادامه می دهند،شهرک نشینان را محدود می کند زیرا آتش تانک نوار غزه آنها را آزار می دهد.

وی خاطرنشان کرد: از زمان آغاز جنگ اخیرغزه،برای فرماندهان نظامی اسرائیل مشخص شد که مقاومت فلسطین درغزه تلاش خواهد کرد تا با پرتاب موشک ضد تانک یک حمله بزرگ انجام دهد،حمله ای که بیشترین تعداد ممکن از اسرائیلی ها را می کشدو به آنها حس پیروزی می دهد.

داده‌های مربوط به آسیب‌های روانی اسرائیلی‌ها به دلیل جنگ با غزه و ایجاد تدابیر امنیتی بیشتر به سبب ترس ازحملات مقاومت نشان می‌دهد که پس از هرجنگی که توسط اشغالگران علیه فلسطینی‌ها به راه می‌افتد،دیوارها بیشتر به شهرک نشینان نزدیک‌تر می‌شوند.

نظامیان اسرائیلی درحال شناسایی مکان های آسیب پذیر در برابرآتش ضد تانک هستند و در آینده نزدیک دیوارها وخاکریزهای بیشتری درب خش هایی ازشهرک ها ساخته خواهد شد و این امرخوش بینی اغراق آمیز درمورد بازدارندگی علیه غزه را از بین می برد.

 اصل مطلب را اینجا مشاهده نمایید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن