اخبارخارجی

امضای تفاهم نامه میان اتحادیه جهان اسلام و کمیسیون اسلامی اسپانیا

آوای سنت : اتحادیه جهانی مسلمانان طی جلسه ای بین دبیرکل این اتحادیه دکتر «محمد بن عبدالکریم العیسی و رئیس کمیسیون اسلامی اسپانیا دکتر« ایمن ادلیبی» تفاهم نامه همکاری با این کمیسیون امضا کرد.

به نقل از « therahnuma»، اتحادیه جهانی مسلمانان (MWL) طی جلسه ای بین دبیرکل این اتحادیه دکتر «محمد بن عبدالکریم العیسی و رئیس کمیسیون اسلامی اسپانیا  دکتر« ایمن ادلیبی» تفاهم نامه همکاری با این کمیسیون امضا کرد.

العیسی جلسه را با تمجید از اسپانیا آغاز کرد که طبق مطالعات اتحادیه جهان اسلام یکی از بهترین کشورهای اروپایی از نظر ادغام ملی است.

وی تاکید کرد که کمیسیون اسلامی با حمایت دولت اسپانیا نقش فعالی در این دستاورد داشت.

العیسی همچنین تنوع مذهبی در اسپانیا را مورد تمجید قرار داد  و آن را نمونه ای از گشودگی برای همه ادیان دانست که برای مقابله با سخنان نفرت انگیز تبلیغ شده توسط برخی گروه های افراطی مهم است.

دبیر کل اتحادیه جهان اسلام همچنین تحسین خود را از سطح علمی بالای دانشمندان مسلمان در اسپانیا که آنها را واجد شرایط برای آموزش بدون کمک خارجی می کند،ابراز کرد.

ادلیبی نیز اشاره کرد که جامعه اسپانیا چند مذهبی و چند قومی است ، اما همه در هماهنگی و صلح زندگی می کنند.

 وی خاطرنشان کرد که ۶۷ درصد مسلمانان اسپانیا جوان هستند و هدف ما این است که شرایطی را برای زندگی بهتر برای آنها در این کشور فراهم کنیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن