اخبارخارجی

انتقاد اسقف اعظم ارتدوکس از تداوم جنابات اسرائیل

آوای سنت : عطاالله حنا،اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس یونان در قدس اشغالی،ازواقعیت دشواری که آرمان فلسطین وشهر قدس اشغالی با آن مواجه است صحبت کرد وگفت: اسرائیل با تشدید اقدامات خود با هر آنچه فلسطینی است مبارزه می کند،او افزود: توطئه علیه مردم فلسطین و آرمان عادلانه آنها سال هاست که ادامه دارد.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ،وی درگفتگو با پایگاه خبری عربی ۲۱ تاکید کرد: تجاوزات اسرائیل به شهر قدس،دزدی اراضی،شهرک سازی،ترورهای میدانی و اعمال ناعادلانه درقدس، اقداماتی غیرقانونی، نامشروع،غیرانسانی وغیرمتمدنانه است.

حنا خاطرنشان کرد:اشغالگران به طور واقعی نگران گسترش حوزه همبستگی ودرک عدالت آرمان فلسطین درسراسر جهان هستند.آنها متوجه شدند ظلمی وجود دارد که فلسطینی ها از آن رنج می برند واین ظلم باید از بین برود.

وی گفت:ما شاهد گسترش دایره دوستان مردم فلسطین حتی درخود آمریکا که مرکز لابی صهیونیستی وحامی اشغالگر اسرائیل است هستیم و این نیز اشغالگری را به شدت نگران می کند.

اسقف افزود: ما واقعاً روی قطعنامه‌های شورای امنیت یا قطعنامه‌های سازمان ملل حساب باز نمی کنیم.ما ده‌ها،اگر نگوییم صدها قطعنامه داریم که صادر شده و روی کاغذ باقی مانده است.مردم فلسطین باید در مقابل توطئه‌ها وچالش‌های اشغالگر متحد شوند.

وی برضرورت دستیابی به وحدت فلسطین برای مقابله با اشغالگری تاکید کرد و از همه رهبران سیاسی و ملی فلسطین خواست با هم متحد شوند.

وی درخصوص پس گرفتن پیش‌نویس قطعنامه بین‌المللی در محکومیت اشغالگری به سبب فشارهای شدید آمریکا گفت:چه این پیش‌نویس ارائه شودو چه نشود،هیچ تغییری درعدالت پرونده فلسطین ایجاد نمی‌کند.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن