اخبارخارجی

کویت: توافق با ایران باید احیا شود

آوای سنت : شیخ سالم آل عبدالله وزیر امور خارجه کویت با تاکید بر لزوم بازگشت به توافق هسته ای ایران و برجام گفت:کشورش با هرکشوری درمنطقه که دارای سلاح های کشتار جمعی باشد،مخالف است.

به گزارش روزنامه الرای،این اظهارات ال عبدالله روز سه شنبه در پنجاه و نهمین نشست کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان بیان شده است.

وزیر امور خارجه کویت با بیان اینکه کشورهای اروپایی به عنوان بازیگران اصلی در عرصه بین المللی به شمار می روند،از آنان خواست به سایرمسائل جهان به ویژه در منطقه خاورمیانه به اندازه مسئله اوکراین توجه کنند.

وزیران کشورهای حاشیه خلیج فارس درجریان این کنفرانس،به دلیل دوگانگی کشورهای غربی به ویژه درباره جنگ اوکراین درمقایسه با موضوع فلسطین و پرونده هسته‌ای ایران و رفتار این کشوردرمنطقه،انتقادات زیادی را به کشورهای غربی وارد کردند.

چندروزپیش،آمریکا وکشورهای حاشیه خلیج فارس با صدور بیانیه‌ای مشترک ازبرنامه هسته‌ای ایران که به نظر آنها فراتراز محدودیت‌های غیرنظامی است،انتقادکردند و از تهران خواستند با آژانس بین‌المللی انرژی همکاری و برای احیای دیپلماتیک توافق هسته‌ای تلاش کند.

ایران روزدوشنبه اتهامات آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی برغنی سازی بیش از ۸۰ درصدی اورانیوم را ردکرد و آژانس را به تبدیل شدن به ابزارسیاسی برخی ازکشورها متهم کرد.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن