اخبارخارجی

انتقاد سیاستمدار اروپایی از تداوم جنایات اسرائیل

آوای سنت : نماینده ایرلند در پارلمان اروپا: ما درفلسطین مدرسه می سازیم و اسرائیل آنها راخراب می کند.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، کلردالی،نماینده ایرلندی پارلمان اروپا، به دلیل حمایت اتحادیه اروپا ازدولت اشغالگر اسرائیل،علیرغم تجاوزات مداوم علیه مردم فلسطین،از این اتحادیه انتقاد کرد.

دالی درنشست اتحادیه اروپا که چهارشنبه گذشته برگزار شدگفت: فقط طی ۵ روز در اوایل ماه جاری(اردیبهشت گذشته) اسرائیل ۳۲۳ باربه غزه حمله وبمباران کرد و ۱۰ غیرنظامی را کشت و ۱۱۰۰ نفر را آواره کرد.

وی ادامه داد: ازسال ۲۰۰۸ تاکنون بیش از۱۵۰ هزار فلسطینی درغزه و کرانه باختری کشته و زخمی شده اند که ۳۳ هزار نفر آنها کودک هستند.

وی افزود: اتحادیه اروپا دراین قضایا به عنوان تماشاگرعمل می کند و برای اسرائیل تعبیر دوست را به کار می برد.اوگفت ما درکرانه باختری خانه و مدرسه می سازیم و بعد اسرائیلی ها می آیند و آنها را خراب می کنند.

او با زبان صریح گفت درحالی که همچنان اسرائیل را دوست خود می دانیم نمی توانیم خود را یک اتحادیه پایبند به مبانی اصولی بدانیم،ما باید در این موردبحث کنیم.

دالی با یادآوری هفتاد و پنجمین سالگرد نکبت فلسطین در صفحه توئیترخود نوشت: فاجعه ای برای مردم فلسطین رخ داده است… آغازخشونت آمیزاشغالگری اسرائیل و ادامه آن تا امروز….

او در مارس ۲۰۲۲،حمایت خود را از طرح شهروندان اروپایی برای ممنوعیت تجارت با شهرک‌های غیرقانونی اسرائیل اعلام کرد.او همچنین ناامیدی خود را از ناکامی کمیسیون و شورای اروپا دراقدام فوری دراین زمینه ابراز کرد و اسرائیل را یک دولت آپارتاید توصیف کرد.

کلردالی سیاستمدارایرلندی متولد ۱۶ آوریل ۱۹۶۸ است.او فارغ التحصیل رشته حسابداری ازدانشگاه شهردوبلین (DCU)است.فعالیت سیاسی خود را با عضویت در حزب کارگران آغاز کرد وسپس حزب کارگر مبارز را که بعدها به نام حزب سوسیالیست شناخته شد،تأسیس کرد.

در سال ۱۹۹۹ او به عضویت شورای شهرستان فینگال انتخاب شد،سمتی که به مدت ۱۲ سال درآن بود و در سال ۲۰۱۱ به عنوان نماینده پارلمان حوزه انتخابیه شمال دوبلین انتخاب شد

اودرآگوست ۲۰۱۲،ازحزب سوسیالیست استعفا داد ودرسال ۲۰۱۵ به حزب فعلی خود، Independents 4 Change پیوست.از ژوئیه ۲۰۱۹،اوعضو پارلمان اروپا بود وبه دلیل مواضع خوددرمخالفت باسیاست های اتحادیه اروپا درسطوح مختلف شناخته شده است.

اصل مطلب را اینجا مشاهده کنید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن