اخبارخارجی

انصراف بوکسور الجزایری از مسابقه با حریف اسرائیلی

آوای سنت : با هدف امتناع از عادی سازی مناسبات با اسرائیل ،یک بوکسور الجزایری ازمسابقات قهرمانی جهان انصراف داد.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، یوسف اسلام یعیش،بوکسورالجزایری پس از اینکه در قرعه کشی مسابقات قهرمانی بوکس جهان دربرابر کاپولول ایشانکو بوکسور رژیم صهیونیستی قرار گرفت،از شرکت در مبارزه وزن ۷۱ کیلوگرم انصراف داد.

او این تصمیم را در رقابت های بوکس قهرمانی جهان گرفت که هم اکنون درتاشکند پایتخت ازبکستان درحال برگزاری است،هدف او پیوستن به ورزشکاران الجزایری است که عادی سازی با رژیم صهیونیستی را رد می کنند.

مسابقه بوکسورالجزایری قرار بود ظهرروز شنبه برگزار شود.اما اودررینگ مسابقه حاضر نشد و ترجیح داد از رقابت ها کناره گیری کند.

با انتشار نتایج مبارزات امروز،این موضوع توسط انجمن بین المللی بوکس(IBA)تایید شد و درمقابل نام این ورزشکار الجزایری عبارت (WO) قرار گرفت که درزبان انگلیسی به معنای (walk-over) یعنی باخت مسابقه به دلیل انصراف است.

بوکسورالجزایری به سبب این موضع خود،مورد تحسین الجزایری ها درشبکه های اجتماعی مختلف قرار گرفت،اقشارمختلف مردم الجزایر،شجاعت او در اتخاذ این تصمیم را تحسین کردند،به نظر آنها این اقدام اوموضع الجزایر را دررد هرگونه عادی سازی ورزشی با اسرائیل تقویت و به شدت از آرمان فلسطین،حمایت می کند.

این اولین بار نیست که ورزشکاران الجزایری از رویارویی با همتایان خود از رژیم صهیونیستی خودداری می کنند.بلکه چندین تجربه قبلی وجود داشت که با مواضع رسمی و مردمی الجزایر در رد هرگونه عادی سازی با رژیم صهیونیستی سازگار بود. مردم الجزایر به طور گسترده از ورزشکاران خود در چنین شرایطی حمایت می کنند.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن