اخبارخارجی

واکنشهای مجازی به تکریم دانش آموز محجبه در کویت

آوای سنت : تکریم یک مدرسه کویتی از دانش آموزان محجبه موجب واکنش های گسترده در شبکه های اجتماعی شد.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، ویدئوی مدرسه«ام عطیه»درکویت درمراسم تجلیل ازدانش آموزان باحجاب،جنجال گسترده ای در بین کاربران فضای مجازی ایجاد کرد.در این ویدئو یک دانش آموز دختر ظاهر شد و گفت:حجاب؛ زیبایی وکمال وشادی مرا افزایش داد، او تاکید کرد که حجاب اطاعت از پروردگار است و موجب خوشحالی پدرومادر می شود.

این کلیپ واکنش های گسترده ای را درمیان فعالان کویت برانگیخت وبه جدلی گسترده درمورد آزادی های شخصی دراین کشورتبدیل شد.

هشتگ «دانش آموزان دختر محجبه»درساعات گذشته درصدر پیام های منتشر شده درکویت قرارگرفت.برخی تربیت این دختران و داشتن حجاب درسنین پایین را تمجید کردند،یکی ازکاربران از این تصویر به عنوان تابش ایمان یاد کرد،یکی دیگر ازکاربران نوشت: ازحافظان قرآن تجلیل و ارزش حیا و پوشش را افزایش خواهم داد.

کاربری دیگری نوشت: به خودمان تبریک می گوییم به سبب داشتن نسلی روشنفکر و مذهبی که دین واقعی و رسول بزرگوارش را دوست دارد.

یکی از کاربران دراین باره گفت: مدرسه حق دارد از هردانش آموز ممتازی تجلیل کند.چه درسطح علمی،چه اخلاقی و یا حتی انسانی..نام آن تعلیم و تربیت است.

کاربردیگری دراین باره گفت:آنهایی که ازتجلیل یک دانش آموز محجبه اذیت شدند به هر چیزی که مربوط به دین باشد حساس هستند! اگر آنها را به خاطر حق یک مسابقه ژیمناستیک یا رقص تجلیل می کردید،این افراد آنها را تشویق می کردند.

یکی از کاربران به نام حمد جاسم الـفـواز دراین باره می گوید: قراراست چه پیامی به خردسالان بی حجاب درمدرسه داده شود چیست؟به جای اینکه افتخار براساس پیشرفتهای تحصیلی و فعالیت های مدرسه باشد،متوجه می شویم که بچه ها را بر اساس حجاب برترمی کنند؟!تبعیض مذهبی توسط مدیریت مدرسه،نه تنها نسبت به دانش آموزان دختر، بلکه نسبت به معلمان وهمه افرادجامعه به طور کلی محکوم است و پذیرفتنی نیست.

یکی دیگر ازکاربران گفت: چطورکار شگفت انگیز وزیبای مدرسه ام عطیه وخانم هیلاء التنیب درتکریم و تشویق دانش آموزان محجبه را محکوم می کنند.او افزود: شما در مقابل گسترش فساد،مواد مخدر،رشوه وسایر مشکلات جامعه ساکت هستید، اما دعوت به عفت وپوشش و فضیلت را نکوهش می کنید؟

کاربردیگری گفت: هرکسی شاهد واکنش لیبرال ها درمورد دانش آموزان دختر محجبه بوده است،میزان تندروی وناخالصی این ایدئولوژی را کاملاً درک کرده است و اینکه ازنظرلیبرال ها، شعارهای احترام به عقاید و آزادی ها صرفاً بازاریابی ارزانی است که در همان موقعیت اول سلاخی می شود.

کاربری به نام عدنان الرئیسی معتقد است پس از قدردانی مدیریت مدرسه از تکریم دانش آموزان محجبه با هدف القای عشق به حجاب دردختران از سنین پایین و اینکه حجاب راعبادت دانستند نه عادت،صدای فمینیست های سرکش وامثال آن بلند شد و این افتخار راتبعیض و نژادپرستی توصیف کردند.

کاربری دیگری به نام عبدالرحمن المخلف السعیدی در این باره گفت: فریبت دادند و گفتند:سکولاریسم به کثرت گرایی وتفاوت های فکری احترام می گذارد،سکولاریسم با دین مشکلی ندارد،سکولاریسم آزادی ها را تضمین می کند.

درواقع سکولاریسم دروغگوی سرکوبگر،طردکننده،متعصب، ناباور به کثرت گرایی است،آنها یک بار که دانش آموزان محجبه را تکریم کردند،دیوانه شدند،این یک مدل آزادی سکولار است.

یکی از کاربران به نام سعدون المطوع معتقد است هدف آنها فقط اعتراض به اسلام نیست،اما یک هدف پنهان مهمتر وجود دارد و آن ایجاد حس ارعاب و سوء ظن نسبت به پایبندی و نمایش دین تان است.

اصل مطلب را اینجا مشاهده نمایید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن