اخبارخارجی

بازتابهای تحریم انرژی روسیه از طرف آمریکا

آوای سنت : جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد امروز آمریکا اصلی ترین بخش اقتصاد روسیه را هدف قرار می دهد. ما تمام واردات نفت، گاز و انرژی از روسیه را ممنوع می‌کنیم.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی و همزمان با افزایش تنش های جهانی با روسیه در پی وقوع جنگ در اوکراین در سخنانی از کاخ سفید افزود، این اقدام از حمایت قوی دو حزبی در کنگره (حزب دموکرات و جمهوری‌خواه) و همچنین در آمریکا برخوردار است. ما جنگ ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را تامین مالی نخواهیم کرد.

بایدن اظهار داشت ما درحال همکاری با اروپا برای ایجاد یک راهکار طولانی مدت جهت کاهش وابستگی آنها به انرژی روسیه هستیم. ما در حفظ و افزایش فشار بر پوتین متحد هستیم. این اقدام جهت افزایش سختی های پوتین است.

در پی صدور فرمان تحریم نفت و گاز روسیه از سوی رئیس جمهوری آمریکا بهای هر بشکه نفت پایه برنت از مرز ۱۳۳ دلار عبور کرد.

به گزارش یورونیوز، در پی صدور فرمان تحریم نفت و گاز روسیه از سوی رئیس جمهوری آمریکا بهای هر بشکه نفت پایه برنت از مرز ۱۳۳ دلار عبور کرد و قیمت هر اونس طلا نیز در بازارهای جهانی به بیش از دو هزار و ۵۶ دلار رسید.

بر اساس یک خبر دیگر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا واردات انرژی از روسیه را ممنوع نمی‌کند.

وی در این باره اضافه کرد: ما همیشه به دنبال جایگزینی برای گاز هستیم، به خصوص پس از اینکه متقاعد شدیم که شریک غیرقابل اعتمادی وجود دارد! ما واردات انرژی روسیه را ممنوع نکرده و از رئیس جمهور بایدن در این تصمیم پیروی نمی کنیم.

در یک خبر دیگر نخست وزیر انگلیس گفت که مردم اوکراین از کشور خود در برابر یک «حمله وحشیانه» دفاع می‌کنند و با شجاعت خود الهام‌بخش میلیون‌ها نفر هستند.

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس سه شنبه شب در سخنانی گفت که بریتانیا و دیگران برای ارائه کمک‌های نظامی و غیرنظامی به اوکراین هزینه خواهند کرد.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس تأکید کرد: «ما می‌خواهیم ولادیمیر پوتین شکست بخورد و اوکراین دوباره آزاد شود»..

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین روز گذشته ،از طریق ویدئو کنفرانس در مجلس عوام بریتانیا سخنرانی کرد.

رئیس جمهور اوکراین در این سخنرانی جنگ کشورش را با جنگ انگلیس در جنگ جهانی دوم مقایسه کرد و گفت: ما نمی خواهیم آنچه را که داریم، آنچه مال خودمان است را از دست بدهیم، همانطور که شما نمی‌خواهید کشورتان را از دست بدهید.

او سخنرانی معروف وینستون چرچیل در زمان جنگ را تکرار کرد و گفت: «اوکراینی ها در زمین و هوا خواهند جنگید» و افزود: «ما تسلیم نخواهیم شد، شکست خواهیم داد».

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن