اخبارخارجی

بازتاب شعار یک کویتی بر علیه مسافران اسرائیلی در فرودگاه دبی

آوای سنت : هنگامی که جمعی از خانواده های اسرائیلی درحال رفت و آمد درفرودگاه دبی بودند،ولید المطیری یکی ازشهروندان کویتی درمقابل آنها این دوشعار را داد «فلسطین آزاد است» و «سرزمین فلسطین فقط برای فلسطینیان است».

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت، این اقدام او در فرودگاه دبی، بازتاب گسترده ای درشبکه های اجتماعی داشت.این امرمقامات امارات را مجبورکرد تا درباره این حادثه واکنش نشان دهند.محل وقوع این حادثه سالن انتظارمسافران بود و این اتفاق درجمع اسرائیلی هایی افتاد که پس از بازدید از امارات به تل آویو بازمی گشتند.

المطیری با انتشارکلیپی درتوییتر،این حادثه و شعارهای همبستگی خود با فلسطین و فلسطینی ها را به زبان انگلیسی منتشر کرد و درآن گفت: فلسطین آزاد است،این کشور برای فلسطینی ها است نه برای همه،خدا به شما دو فرصت برای خوب شدن داده است  اما برای اصلاح خود تلاش نکردید.

این توئیت و این حادثه خشم گسترده اسرائیلی ها را برانگیخت.

ادی کوهن،یکی از روزنامه نگاران اسرائیلی خواستار رسیدگی مقامات اماراتی شد.کوهن درتوضیح این ویدیو خطاب به مقامات اماراتی نوشت:امیدواریم این فرد را تحت تعقیب قرار دهیم زیرا طبق قوانین امارات این فرد درفرودگاه دبی مرتکب جنایت شده ونفرت پراکنی کرده است.

وی افزود: نام ولید المطیری درلیست سیاه قرار خواهد گرفت تا عبرتی برای دیگران باشد، اوضمن قدردانی ازمقامات امارات که پیگیر موضوع خواهند شدگفت: امارات کشور تساهل است و اجازه نفرت پراکنی را نخواهد داد.

محبوبیت این کلیپ در بین کاربران شبکه های اجتماعی و درخواست اسرائیل،مقامات اماراتی را برآن داشت تا درمورد این حادثه موضع گیری رسمی کنند.وزارت کشور امارات درواکنش به یکی از توئیت های مرتبط با این ویدئو نوشت: ازتوجه شما متشکرم،موضوع به مراجع ذیصلاح منتقل خواهد شد.

یکی ازکاربران درواکنش به این اقدام المطیری نوشت إن شاءالله پیش خدا روسفید باشی.

کاربر دیگری نوشت: تو دوستدارهمه فلسطینی ها هستی.

کاربردیگری با نام جمیله گفت:این کلام تو حرف دل همه مسلمانان است،و تو با لطف و کمک خدا این کلام را بر زبان جاری کردی.

کاربردیگری نوشت:چطور جرات کردی این جمله را برزبان بیاوری؟نترسیدی که مفقود بشی؟

یکی ازکاربران نوشت: این کارشما جهاد بود و از خدا می خواهم صداقت شما را در ترازوی حسنات شما بنویسد،خداوندحامی شما باشد و شما را حفظ کند.

محمد صبحی الجخبیر نوشت:خداوند جایگاه شما را بلند مرتبه کند،خدا با این گفته ات ،ثواب مجاهدت را برای تونوشت.

یکی ازکاربران ضمن استقبال از این اقدام المطیری درباره آن نوشت: به نام خودم و از طرف صدها هزارنفراز مردم شریف امارات ازشما تشکر می کنم.

اونوشت:ما یک سیستم پلیسی بسیارسختگیرانه داریم که شهروندان را زیرنظر دارد و ازبرنامه های اسرائیلی برای جاسوسی ازآنها استفاده می کند،مطمئن باشید اگراین سیستم سختگیرانه نبود همه ما درکنار شما بودیم.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن