اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

ضرورت توجه والدین به یادگیری علوم دینی توسط فرزندان

آوای سنت: مدیر مدرسه دینی عین العلوم گُشت، سوال کردن نیک را نصف دین عنوان نمود.

به گزارش آوای سنت، مولانا عبدالکریم حسین پور در گفتاری به مناسبت فرا رسیدن شروع مدارس دینی با توجه به لزوم ثبت نام دانش آموزان در مکاتب قرآنی در توصیه ای خطاب به والدین گفت: فرزندان خود را وادار کنید تا برای یادگیری علم دین بیایند.

وی تاکید کرد : همت کنید اولاد زیرک خود را به مدارس دینی بفرستید. اینطور نباشد کسانی که در مدارس موفق نبوده و امکان ادامه تحصیل ندارند به حوزه های دینی فرستاده شوند. یک طلبه باید فردی زیرک باشد تا در آینده بتواند احکام مورد نیاز جامعه را استنباط کند. شاگرد کم هوش نمی‌تواند این قابلیت را از خود نشان دهد.

مولانا حسین پور ادامه داد: برای این مسئله در طول تاریخ افراد زبده و عمده بوده‌ اند، لذا باید سعی شود تا از میان فرزندان، بهترین ها برای حاصل کردن علم دین انتخاب شوند.

همانطور که کور و بینا، سایه و آفتاب یکسان نیستند، عالم و غیر عالم نیز نمی توانند یکسان باشند، پس دانستن علم بر همه ما به اندازه ای که بتوانیم احکام خود را انجام دهیم، فرض است. لازم نیست یک کتاب را پیش عالم از اول تا آخر بخوانیم، زیرا سوال کردن هم نوعی علم به حساب می آید.

این استاد حوزه علمیه گشت سراوان به نقل از نبی مکرم صلی ‌الله‌ علیه‌ وسلم یادآور شد: سوال کردن نیک، نصف علم است. تحصیلات در علوم روز و در علوم دینی، هر دو برای ما مهم هستند. لذا باید در هر دو بخش از افراد متخصص و ماهر بهره مند شویم. جامعه به پزشک، مهندس و افرادی که بتوانند امور سیاسی را بگردانند، نیاز مبرم دارد، لذا جوانان مناطق مختلف به جای اینکه عمر خود را صرف مسائل نه چندان مفید کنند، روی کارهای مفید متمرکز شده و به علم روی بیاورند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن