اخبارخارجی

بازداشت ۱۴۲ مقام سعودی به اتهام فساد

آوای سنت : سازمان مبارزه با فساد عربستان سعودی از بازداشت ۱۴۲ مقام این کشور در یک ماه گذشته به اتهام فساد خبر داد.

سازمان حسابرسی و مبارزه با فساد در عربستان سعودی اعلام کرد در یک ماه گذشته ۱۴۲ مسئول این کشور به اتهام فساد بازپرسی و سپس بازداشت شده‌اند.

به نوشته وبگاه المواطن، در ماه جمادی‌الثانی ۱۴۴۴ تعداد ۲ هزار و ۳۶۴ پرونده از سوی سازمان حسابرسی و مبارزه با فساد عربستان سعودی مورد بررسی قرار گرفته است. در این راستا از ۳۰۷ تحقیقات به عمل آمده و از میان آن‌ها ۱۴۲ نفر به زندان افتاده‌اند که برخی از بازداشت‌شدگان به قید کفالت آزاد شده‌اند.

به گفته سازمان حسابرسی و مبارزه با فساد در عربستان سعودی مهم‌ترین جرایم فساد مالی به دریافت رشوه و سوءاستفاده از مقام و پول‌شویی و جعل سند مربوط می‌شود.

بیانیه سازمان حسابرسی و مبارزه با فساد عربستان تأکید کرده که افراد بازداشت‌شده متعلق به وزارتخانه‌های کشور، دفاع، انرژی، دادگستری، شهرداری‌ها، بهداشت، آموزش، محیط زیست و نیز خود سازمان حسابرسی و مبارزه با فساد و سازمان زکات و مالیات و گمرک بوده است.

این بازداشت‌ها در حالی است که محافل معارض دولت سعودی با دیده تردید به آن نگاه می‌کنند. به گفته مخالفین بازداشت مقامات و کادر اداری و نظامی نه به دلیل فساد، بلکه به دلیل عدم وفاداری به محمد بن سلمان صورت می‌گیرد؛ به طوریکه در سال‌های گذشته صدها افسر وزارت کشور و دفاع عربستان به دلیل وفاداری به «محمد بن نایف» ولی‌عهد معزول و زندانی سعودی دستگیر شده‌اند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن