اخبارخارجی

بازگشت قذافی به لیبی

حاشیه هایی از حضور سیف الاسلام قذافی در انتخابات ریاست جمهوری لیبی

آوای سنت : سیف الاسلام قذافی می گوید قصد دارد برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد شود

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، سیف الاسلام قذافی فرزند معمر قذافی به لیبی برگشت و در مصاحبه با با رابرت اف. ورث ، روزنامه نگار نیویورک تایمز ،به صورت ضمنی گفت که قصد بازگشت به قدرت را دارد.

این روزنامه در شماره امروز خود تصویری از سیف الاسلام قذافی با عبای مشکی رنگ خلیج که حاشیه ای طلایی داشت منتشر کرده که”انگار او واقعاً یک رئیس دولت است”

سیف الاسلام در مصاحبه با نیویورک تایمز ادعا کرد که بیشتر ایده هایی که در غرب محبوبیت یافته اند ، مانند انتخابات ، ریشه در کتاب سبز دارد (کتاب فلسفی نوشته معمر قذافی در سال ۱۹۷۵ ) که او در این کتاب ،ایده های خود را در مورد دولت ها ارائه می دهد.

تایمزنوشت : سیف الاسلام قذافی می خواهد برای ریاست جمهوری نامزد شود. بسیاری از  روزنامه ها نیز هفته ها پیش اعلام کردند که سیف الاسلام قذافی ، در نظردارد بالاترین مقام را کشور خود صاحب شود. او قصد داردیک دهه پس از پدرش، در انتخابات دسامبر ، برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد شود.

روزنامه انگلیس (thetimes) گزارش داد که سیف الاسلام قذافی در چارچوب تلاش برای بازگشت به زندگی عمومی، ارتباط خود را با دیپلمات های غربی و سایر دیپلمات ها آغاز کرده است.انتظار می رود قذافی بلند پروازهای سیاسی خود را در آینده ای نزدیک اعلام کند.

این روزنامه حدس زد که آنتونی بلینکن ، وزیر امور خارجه آمریکا ، که از حامیان جدی مبارزات ناتو در لیبی بوده است ، احتمالاً با ایده کاندید شدن پسر قذافی برای ریاست جمهوری مخالفت خواهد کرد.

سیف الاسلام قذافی ۴۸ ساله در سال ۲۰۱۱ توسط افراد مسلح دستگیر و زندانی شد.وی پس از شش سال بر اساس توافقنامه عفو عمومی آزاد شد. او از آن زمان تاکنون زندگی مخفیانه ای داشته است.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن