اخبارداخلی

نتیجه نشست معاونت زنان با بزرگان اهل سنت درباره کودک‌همسری

آوای سنت : معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری گفت: کودک‌همسری خیلی مورد نگرانی از طرف بانوان اهل سنت، پیرانشهر و زاهدان و نقاط مختلف بود و صحبت‌های خوبی جناب مولوی و همکاران در ارتباط با اصل احکام شریعت و برداشت‌های نادرست از آن داشتند

معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در نشست «بررسی احوال شخصیه زنان اهل سنت کشور در موضوعات فقهی، طلاق ثلاثه و اجرت المثل» اظهار کرد: این نشست چهارمین نشست بررسی حقوقی احوال شخصیه زنان اهل سنت است. اولین نشست در کردستان برگزار شد که نشست تخصصی بسیار وسیعی با حضور صاحب نظران و حقوق‌دانان بود. مباحث مفصلی در این زمینه شکل گرفت و نتایج آن این بود که که قرار شد رایزنی‌هایی با علماء و مولوی‌های اهل سنت داشته باشیم.

وی با اشاره به نشست دوم در زاهدان و در خصوص موضوع یاد شده، ادامه داد: نشست زاهدان با حضور مولوی عبدالحمید و تعدادی از مولوی‌ها به موضوعات و مطالبات اهل سنت و به طور خاص به بحث کودک همسری پرداخت. کودک همسری خیلی مورد نگرانی از طرف بانوان اهل سنت پیرانشهر و زاهدان و نقاط مختلف بود و صحبت‌های خوبی جناب مولوی و همکاران در ارتباط با اصل احکام شریعت و برداشت‌های نادرست از آن داشتند.

ابتکار با بیان اینکه جلسه سومی در استان گلستان و شهر آق قلا داشتیم، افزود: در این نشست با تعدادی از مولوی‌ها مشکلات اهل سنت گلستان مطرح شد. موضوعاتی نظیر علاقه‌مندی بانوان برای حضور در مساجد هنگام نماز جماعت، کودک همسری و ترک تحصیل طرح شد که با رویکرد مثبت مولوی آق قلا مواجه شدیم. قرار بود حدود شش ماه پیش نشست چهارمی نیز داشته باشیم که به دلیل پاندمی کووید ۱۹ و بیماری خانم رحمانی و در نهایت از دنیا رفتن و از دست دادن ایشان وقفه‌ای در این نشست افتاد و اکنون این نشست برگزار می‌شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن