اخبارخارجی

با مشارکت ۸۰۰ بازیگر / ساخت فیلم سینمایی مناسک حج به ۹ زبان زنده دنیا

آوای سنت : وزارت حج و عمره عربستان از ساخت یک فیلم سینمایی درباره مناسک حج با مشارکت ۸۰۰ بازیگر و به ۹ زبان زنده دنیا خبر داد.

به نقل از الجزیره، وزارت حج و عمره عربستان اعلام کرد: فیلم سینمایی«سفر یک عمر» درباره مناسک حج در چارچوب طرح آگاهی بخشی به بیش از ۹ زبان مختلف از شبکه «حج و عمره» در خطوط هوایی عربستان پخش خواهد شد.

این وزارتخانه این فیلم را با هدف نشان دادن مناسک حج و آگاه کردن زائران درباره جزئیات سفر معنوی شان ساخته است.

این فیلم ۱۲ دقیقه به همراه ترجمه به ۹ زبان است که سفر یک زائر و کیفیت ادای مناسک قبل و هنگام ادای فریضه را نشان می دهد. این فیلم در ۱۴ لوکیشن اصلی و ۴ لوکیشن مختلف فلیمبرداری شده است و در ۱۴۴ پرواز و بیش از ۲۸ هزار صفحه نمایش داده خواهد شد.

همچنین مجموعه ای توضیحات درباره رفتارهای مستحب هنگام حضور در زائران در مکان‌های متعدد مانند فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های قطار سریع السیر، مشاعر مقدس و داخل حرمین شریفین و صحن‌های آنها ارایه می شود.

در این کار بیش از ۸۰۰ بازیگر اصلی و فرعی شرکت کردند. تا همه موضوعات مورد علاقه زائران بیت الله الحرام به روش ساده بیان کنند. این موضوعات همه مراحلی را که هنگام ادای مناسک زائران انجام می شود، دربرمی گیرد.

این وزارتخانه اعلام کرد: شبکه آموزشی حج و عمره در خطوط هوایی عربستان، هرآنچه مسافر می خواهد درباره سفر معنوی عمره یا حج بداند، به زبان مادری نشان می دهد. راهنمای آموزشی، فیلم‌های سینمایی و فیلم‌های آموزشی ارایه می شود.

شبکه آگاهی بخشی در هواپیما شامل ۲۳ فیلم آموزشی، شش فیلم سینمایی به ۷ زبان، ۱۳ راهنمای آموزشی به ۱۴ زبان، یک فیلم مستند به ۹ زبان و یک فیلم شبیه سازی احرام پوشیدن به ۷ زبان است.

مهم‌ترین زبان‌های این شبکه عبارتند از عربی، انگلیسی، بنگالی، فارسی، فرانسوی، هوسایی، اندونزیایی، ترکی، اردو، آمهری، اسپانیایی، روسی، سینهالی و مالزیایی است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن