اخبارخارجی

برگزاری ۲۰ نمایشگاه مختلف برای نخستین بار در موسم حج

آوای سنت : تولیت کل حرمین شریفین از برپایی ۲۰ نمایشگاه مختلف برای نخستین بار در تاریخ حج، با هدف ارتقا و غنی ساختن تجربه فرهنگی و تاریخی حجاج بیت‌الله الحرام خبر داد.

به نقل از سبق، تولیت کل حرمین شریفین اعلام کرد: در موسم حج امسال برای نخستین بار ۲۰ نمایشگاه مختلف و با هدف ارتقای دانش و تجربه فرهنگی و تاریخی حجاج بیت‌الله الحرام برگزار می‌شود.

این نمایشگاه‌ها شامل نمایشگاه‌های ثابت در مسجدالحرام و مشاعر مقدسه و نمایشگاه‌های مجازی و سیار در مکه مکرمه، مدینه و جده است که با هماهنگی بخش‌های مختلف دولتی برگزار می‌شود.

حجاج ضمن بازدید از این نمایشگاه‌ها با تاریخچه مسجدالحرام و مسجدالنبی (ص) و مراحل مختلف توسعه این دو مکان مقدس آشنا می‌شوند.

از مهم‌ترین این نمایشگاه‌ها می‌توان به نمایشگاه معماری مسجدالنبی(ص)، نمایشگاه تاریخ توسعه مسجدالحرام و نمایشگاه نسخ خطی مسجدالحرام اشاره کرد.

علاوه بر این نمایشگاه‌ها برنامه‌های فرهنگی دیگری از جمله کوی فرهنگی حرا و بازدید از مساجد مختلف تاریخی در مدینه و مکه، به منظور افزایش دانش و آگاهی زائران از تاریخ حرمین شریفین و دیگر امکان مذهبی و تاریخی در سرزمین حج به اجرا درآمده است.

تولیت کل مسجدالحرام و مسجدالنبی(ص)، تصریح کرده است: بیش از ۴۰ کارمند متخصص وظیفه فعالیت در حوزه اجرا و برپایی این نمایشگاه‌ها و ارائه اطلاعات به زائران بیت‌الله الحرام را برعهده دارند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن