اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

قربانی فرصت طلایی بندگی

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت ساربوک، انجام قربانی را فرصتی ارزشمند و طلایی برای پیروزی در آزمون الهی توصیف کرد.

به گزارش آوای سنت، مولانا فضل الله رئیسی در سخنرانی پیس از خطبه نماز جمعه این هفته در تبیین این مسئله که حج یک عبادت جانی و مالی است، گفت: سعادت انسان مسلمان به این است که جان و مالش را در راه خدا قربانی ‌کند و هیچ سعادتی بالاتر از این وجود ندارد. عمل حج و طواف کعبه برای تزکیه قلب مومن بهترین توشه سفر معنوی حج به حساب می آید.

مولانا رئیسی در این باره اظهار داشت: خدای متعال در بنای بیت الله از حضرت ابراهیم خلیل الله علیه سلام، قربانی می‌خواهد حضرت ابراهیم تعداد زیادی گاو و گوسفند قربانی می‌کند، اما باریتعالی آنها را نپذیرفته و می خواهد آن حضرت محبوب ‌ترین فرد نزدیک به خود را قربانی کند. لذا نبی خدا با کمال و شجاعت ایمانی فرزند محبوبش را به قربانگاه می برد و در این امتحان بزرگ پیروز می‌شود. بسیار حیف است انسان قدرت این را نداشته باشد که یک گوسفند در راه خداوند متعال قربانی نماید.

امام جمعه اهل سنت ساربوک ضمن اذعان به این مطلب که امروز مسئله مهم قربانی در جامعه ما کم‌ رنگ شده است، افزود: مردم نسبت به سنت‌ های حسنه و نیکو بی‌تفاوت شده اند. فضلیت دهه‌ای اول ذی‌الحجه بسیار ارزشمند و عرفه روزی بسیار مبارک و دارای فضائل بیشمار می باشد. مسلمانان در این ایام مبارک عمل حضرات انبیاء، حضرت ابراهیم، حضرت آدم علیه السلام و حضرت محمد صلی الله علیه وسلم و بقیه انبیاء را تکرار می‌کنند.

مولانا رئیسی مدفن رسول گرامی اسلام را با ارزش تر از آنچه در زمین و آسمان ها موجود است، دانست و عنوان کرد: بسیاری از علماء بر این تاکید می ورزند که ارزش محل مدفن آن حضرت از عرش الهی هم بالاتر است، پس قدر این ایام را بدانید. حجاج در این موسم مبارک به میدان منا و عرفات می‌روند. در میدان عرفات گویا قیامتی برپا بوده و توده ای عظیم از امت در آن ندای تسلیم سر می دهند. کسانی که سرمایه‌های خویش را برای اهداف دنیوی و تفریح هزینه می‌کنند، شایسته است این مبلغ هنگفت را برای ادای مناسک حج ذخیره نمایند.
مسلمانان فرصت قربانی را از دست ندهند. قربانی توفیقی طلایی است. کارمندان، تجار، کسبه‌، بازاریان و همه اقشار مختلف جامعه برای انجام سنت بزرگ قربانی آمادگی کافی پیدا کنند.

این عالم شاخص اهل سنت در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت مسئله حجاب در جوامع اسلامی پرداخت و یادآور شد: زنان باید دارایی حجاب اسلامی باشند. افتخار جامعه این نیست که دختران در انظار و مراکز علمی بدون حجاب حاضر شوند. والدین این بی‌حجابی را برای خود افتخار و پیشرفت تصور نکنند.
بدانیم که دختران ما در آینده بخشی از مسئولیت های کشوری را به عهده می گیرند. اساس همه مشکلات اختلاف خانوادگی در جامعه از بدحجابی زنان صورت می‌گیرد. تحصیل در دانشگاه‌ها و کار در بخش های اداری با حجاب اسلامی زیبنده و مورد تأیید دین اسلام می‌باشد و منعی برای فعالیت های مفید زنان محجبه وجود ندارد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. ✍گوشت خواری یا گیاه خواری و تشکیک در قربانی نمودن
    شاید حفظ اعتدال در روابط انسان و طبیعت بهترین شیوه زندگی است.
    افراط و تفریط مورد پسند هیچکس نیست.
    انسان موجودی تقریبا همه چیز خوار است و نظام مهندسی شده جسمی اش نیازمندی های فراوانی دارد.
    علفخوران برای تولید گوشتخوران خلق شدند و گوشتخوران نیز برای کنترل جمعیت آنها با کارکردهای مختلف آفریده شدند و حتی لاشه خوارها برای حذف بقایای اجساد حیوانات و نهایتا تجزیه کنندگاه میکروسکوپیک برای پاکسازی نهایی طبیعت. این یک زنجیره است. حیات کره زمین وابسته به این زنجیره و گردش و توالی است.زندگی یک فریم نیست. زندگی هرلحظه اش صدها فریم است. اگر زاد ولد و تولید مثل و مرگ و میر و نیاز نبود ،حق با دوستان بود.
    خدا تنها آن چیزی را برای انسان منع کرده ضررش بیش از منافعش باشد.
    گاهی از خدای خالق، مهربانتر میـشویم و اینجاست که پیش می افتیم و به اشتباه می افتیم و میدانیم که خدا فرمود ولاتقدموا بین یدالله و رسوله…

    نگاه یک سویه و گاها ترحم آمیز به طبیعت و حتی نوع انسان بر خلاف نظام پیچیده طبیعت است.
    البته هر کسی می تواند رویه خاصی را در زندگی پیش بگیرد و مختار است ولی هیچکس نمی تواند حلال خدا را حرام نماید.
    حتی گوشت در غذای انسان در بهشت گنجانده شده است👇

    •«وامددنـهم بفـکهه ولحم مما یشتهون:و آنها را میوه و گوشتى که اشتها دارند پى در پى مى‌رسانیم.

    هرچند در خصوص ذبح دام اداب و دستورات خاصی توصیه شده است.
    که به اصول ذبح شرعی مراجعه فرمایید.

    ضمن انکه گیاه هم موجودی زنده است و تسبیح گر ذات الهی و نمی توانیم چون برای فریاد صدا ندارد و برای فرار پا ندارد بیجانش تلقی کنیم. رشد و نمو اش بهترین شاهد این مدعاست.
    ضمن آنکه ترویج گیاه خواری محض و تحریم محض گوشتخواری خود پیامدهای خطرناکی در حوضه افزایش بهره برداری از زمین و یا کاهش قلمرو حیوانات و یا ازدیاد گونه ای خاص از حیوانات و بهم خوردن تعادل اکوسیستمها را بدنبال دارد.

    🌺خیرالامور اوسطها🌺
    https://t.me/environmentaleducation

    https://eitaa.com/joinchat/3074556120C8d13e7a07e

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن