اخبارخارجی

بسته اخبار کوتاه سایت آوای سنت

مهم ترین اخبار منطقه و جهان

آوای سنت : مهم ترین اخبار منطقه و جهان در بسته خبری آوای سنت

موج جدید مهاجرت از افغانستان

به گزارش رادیو فرانسه، همزمان با افزایش ناامنی‌ها در افغانستان و افتادن مناطق بیشتری به دست طالبان، موج جدیدی از مهاجرت افغان ها آغاز شده است. پاکستان، ایران و ترکیه مقصد اصلی مهاجرتی شهروندانی است که دیگر، زندگی در افغانستان را ناممکن می‌بینند.

این روزها، صف متقاضیان پاسپورت در کابل بسیار طولانی است و خیلی‌ از متقاضیان پاسپورت، صبح زود در نوبت می‌ایستند. در هفته‌های اخیر، ناامنی‌ها در سراسر افغانستان افزایش یافته و طالبان به طور روزافزون اداره مناطق بیشتری را به دست می‌گیرند.

این پیش‌روی نظامی طالبان و نیز افزایش خشونت‌ها سبب شده تا شمار متقاضیان پاسپورت در کابل، به‌گونه بی‌پیشینه‌ای افزایش یابد.

سایه تعطیلی کرونایی بر سر صنایع انگلیسی

شمار افرادی که در انگلیس به علت شیوع کرونا مجبور به رعایت قرنطینه هستند، در حال افزایش است. این موضوع باعث شده است مدیران و کسب و کار‌ها اعلام کرده اند برخی مغازه‌ها و کارخانه ها، ممکن است مجبور شوند به صورت موقت، فعالیت خود را تعطیل کنند. زیرا شمار زیادی از کارکنان مجبور به قرنطینه هستند. اتحادیه کارکنان بخش حمل و نقل نیز در خصوص خود-قرنطینه فزاینده از روز دوشنبه، هشدار داده است. علت این موضوع نیز مشخص نبودن دقیق مقررات مربوط به استفاده از ماسک در وسایل حمل و نقل عمومی در انگلیس است.

از بیش از نیم میلیون نفر در انگلیس درخواست شده است تا خود را قرنطینه کنند. این درخواست هفته گذشته توسط برنامه موبایل مربوط به خدمات ملی بهداشت مطرح شده است. این رقم به معنای افزایش ۴۶ درصدی در مقایسه با هفته گذشته است. به هر کس که این هشدار را دریافت می‌کند، توصیه شده است، تا خود را به مدت ۱۰ روز قرنطینه کند. اما این به معنای الزام قانونی نیست. از ۱۶ اوت، افرادی که در انگلیس هر دو دوز واکسن را دریافت کرده اند، دیگر لزومی به خود قرنطینه ندارند، حتی اگر هشدار برای آن‌ها صادر شود.

۱۲۵ کشته تلفات سیل ویرانگر در اروپا

در پی افزایش شمار تلفات سیل در اروپا به بیش از ۱۲۵ تن، نیروهای امدادی در غرب آلمان و بلژیک روز جمعه برای امدادرسانی به صدها تن که مفقود یا در خطر هستند، اعزام شدند.

مقامات ایالت راینلاند فالتس آلمان گفتند که ۶۳ نفر در این ایالت به علت خروش ناگهانی رودخانه «آر» جان خود را از دست دادند.

مقامات در ایالت نوردراین وستفالن نیز آمار کشته‌های ناشی از جاری شدن سیل را ۴۳ نفر اعلام کردند اما هشدار دادند که این آمار می‌تواند افزایش یابد.

فرانک والتر اشتاین مایر رییس جمهوری آلمان که از ویرانی به بار آمده ناشی از سیل شوکه شده است ، گفت: باید از خانواده‌های بازمانده در این حادثه حمایت شود.

پس از آلمان که آمار تلفات آن ۱۰۶ تن اعلام شده، بلژیک نیز بر اثر این سیل ویرانگر متحمل خسارات سنگینی شده است به نحوی که بسیاری از منازل مسکونی در جریان سیلاب نابود و ناپدید شدند.

تداوم اعتراضات مردمی در لبنان

همزمان با عمیق‌تر شدن بحران لبنان به دنبال انصراف سعد حریری از ماموریت تشکیل کابینه، شهر‌های مختلف این کشور صحنه اعتراضات مردمی شده است.

به گزارش فرارو،  سعد حریری روز پنجشنبه پس از ۹ ماه تلاش برای تشکیل دولت جدید لبنان انصراف خود را اعلام کرد و گفت که روشن است نمی‌تواند با میشل عون، رئیس‌ جمهوری، به توافق برسد.

در پی انصراف سعد حریری از سمت نخست وزیر مکلف، روز پنج‌شنبه و جمعه در بخش‌هایی از  بیروت تظاهرات اعتراضی برگزار شد و معترضان با آتش زدن لاستیک خیابا‌ن‌ها را مسدود کردند.

صلیب سرخ لبنان تایید کرده است که در اعتراضات روز جمعه در شهر بندی طرابلس، دست‌کم ۱۹ تن زخمی شدند. طرابلس یکی از فقیرترین شهر‌های حال حاضر لبنان است و اغلب ساکنان این شهر زیر خط فقر هستند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن