اخبارداخلی

بهره برداری از راه آهن همدان به سنندج در سفر رئیس جمهور

آوای سنت: معاون اجرایی رییس جمهور در دیدار اعضای مجمع نمایندگان استان کردستان از بهره بردری پروژه راه آهن همدان – سنندج در جریان سفر آتی رئیس جمهور به استان کردستان خبر داد.

به گزارش آوای سنت، محسن منصوری در جریان نشست اخیر با مجمع نمایندگان استان کردستان با اشاره به مصوبات دور اول سفر رییس جمهور به این استان گفت: از مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور به استان کردستان بیش از پنج هزار میلیارد تومان تخصیص داده شده است. با توجه به اینکه سفر آیت ‌الله رئیسی به کردستان جزو آخرین سفرهای استانی دور قبل به حساب می آید، شاهد پیشرفت های خوبی در بهره برداری از پروژه‌های عمرانی و اقتصادی در این استان بودیم. ان‌شاءلله در سفر بعدی ایشان به این استان پروژه‌ های اقتصادی و عمرانی دیگری به فرآیند بهره‌ برداری خواهند رسید.

منصوری در خصوص بهره برداری از پروژه راه آهن همدان – سنندج طی سفر آتی هیات دولت به کردستان اظهار داشت: این راه آهن یکی از قدیمی‌ترین و مهمترین پروژه‌ های حمل‌ و نقل کشور بوده و قرار است پس از مدت از هجده سال افتتاح شود. طول این پروژه ریلی حدود صد و پنجاه کیلومتر بوده که دارای شش ایستگاه شامل سه ایستگاه باربری و سه ایستگاه‌ مسافری می باشد.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه خط راه‌آهن مذکور برای نخستین بار استان کردستان را به شبکه ریلی کشور متصل کرده و مقرر شده که در فاز‌های بعدی تا مرز باشماق و خاک عراق امتداد یابد، یادآور شد: تکمیل این مسیر یک ابرپروژه ریلی محسوب می ‌شود که ترانزیت ریلی غرب کشور را متحول خواهد کرد. لذا این اقدام عزم دولت در گسترش شبکه ریلی کشور را به اثبات می رساند. دولت بنا دارد پروژه‌ هایی را به مرحله احرا بگذارد که بیشترین اثرگذاری را برای مردم به همراه داشته باشد.

منصوری تاکید کرد: در جلسات عمرانی و اقتصادی که در روزهای آینده برگزار خواهیم کرد، تأمین اعتبارات و همچنین راهکارهای حل مشکلات استان کردستان بامحوریت علم بودجه‌ریزی و لحاظ کردن اقتضائات واکاوی خواهد شد. تلاش و اولویت دولت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بوده و استان کردستان ظرفیت‌ های اقتصادی زیادی دارد که تا کنون مورد توجه جدی قرار نگرفته اند. از این رو دولت سیزدهم تلاش می کند تا ضمن احیای ظرفیت اقتصادی این استان، مشکلات واحدهای تولیدی و نیازهای اقتصادی را برطرف نماید. دولت همواره بر نهضت اتمام پروژه‌های نیمه تمام تاکید دارد و این مهم را سیاست قطعی خود می داند. بنابراین تکمیل پروژه‌هایی که پیشرفت فیزیکی بالایی دارند، در اولویت گنجانده شده اند.

این مقام دولتی همچنین در بخشی دیگری از سخنانش، همدلی دولت و مجلس برای حل مشکلات مردم را یک ضرورت دانست و خاطر نشان ساخت: همراهی و همسویی مجلس و دولت قطعا می‌تواند اتفاقات خوبی را برای کشور و مردم رقم زند که دستاوردهای این همراهی جزو توفیقات جمهوری اسلامی و تمام اجزای نظام حکمرانی به شمار می‌رود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن