اخبارخارجی

به اهانت کنندگان رسول اسلام خوشامد نمی گوییم

کمپین مجازی در محکوم کردن سفر نخست وزیر هند به امارات

آوای سنت : کاربران فضای مجازی،پس از سفر نخست وزیر هند به امارات، چند هفته پس از انتشار بیانیه های توهین آمیز اعضای حزب حاکم در هند به پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)،خشم شدید خود را از این سفر ابراز کردند.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ،فعالان فضای مجازی از استقبال شیخ محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات از نارندرا مودی، نخست وزیر هند انتقاد کردند و آن را اقدامی تحریک آمیز دانستند. آنها می گویند این اقدام رئیس امارات سؤالات زیادی در مورد توهین به حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) ایجاد می کند و جای تعجب دارد که این اظهارات مورد اعتراض یا صحبت قرار نگرفت.

چند هفته پیش، دو تن از اعضای حزب ملی گرای هندو بهاراتیا جاناتا (BJP)به رهبری مودی، اظهارات توهین آمیزی را در مورد پیامبر اکرم بیان کردند.دیگر شخصیت های هندو نیز اظهارات توهین آمیز مشابه داشتند.

مودی به محض ورود به ابوظبی، در حساب کاربری رسمی خود در توییتر نوشت:تحت تاثیررفتار ویژه برادرم اعلی حضرت شیخ محمد بن زاید آل نهیان که به استقبال من در فرودگاه ابوظبی آمده بود،قرار گرفتم.از او سپاسگزارم.

از سوی دیگر، توئیت عبدالخالق عبدالله،یکی از دانشگاهیان اماراتی، تعاملات زیادی را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخت.اونوشته بود: برای تسلیت و تبریک آمد، پس خوش آمدید،یکی از کاربران توئیتر در پاسخ به او نوشت:هرگزخوش نیامدید.

پس از اظهارات حزب حاکم هند که باعث تعلیق عضویت نورپور شارما سخنگوی این حزب و برکناری نوین کومار جیندال سخنگوی این حزب شد،جهان اسلام سراسر  خشم از این اهانت ها بود. وزارت امور خارجه هند در آن زمان اعلام کرد که این اظهارات سخنگو به هیچ وجه منعکس کننده نظر دولت نیست.

مودی به خصومت خود با مسلمانان معروف است. به ویژه پس از اینکه به پلیس دستور داد در جریان قتل عام گجرات در فوریه ۲۰۰۲ به هندوها حمله نکنند. مودی بعدها به عنوان امپراتور قلب های هندو توصیف شد و این شهرت به او کمک کرد تا در داخل حاکمیت ظاهر شود.

مودی بلافاصله پس از به قدرت رسیدن،دست افراط گرایان هندو را برای آزار و اذیت مسلمانان و محدود کردن آنها به طرق مختلف باز گذاشت.

کشتن صدها مسلمان به اتهام خوردن یا ذبح گوشت گاو، حمله به دیگران به اتهام مسلمان کردن هندوها، وسوسه کردن زنان هندو برای ازدواج با مسلمانان، مخالفت با حجاب دانشجویان مسلمان، ممنوعیت فروش گوشت حلال،حذف نام‌های اسلامی شهرها، روستاها و خیابان‌ها و جایگزینی نام هندی با آنها از جمله اقدامات او بود.

تغییر کتب مدارس با حذف هر گونه مطالبی در تمجید از مسلمانان و انتساب مطالب توهین‌آمیز به آنها، اصلاح قانون ملیت برای سلب تابعیت هندی میلیون‌ها مسلمان، همچنین درخواست برای نابودی مسلمانان در هند، تخریب خانه‌ها و مغازه ها و هجوم به محله های آنها از دیگر اقدامات مودی بود

وزارت امور خارجه هند اعلام کرد که سفر مودی به امارات با هدف تسلیت به شیخ محمد بن زاید به دلیل درگذشت برادرش، شیخ خلیفه بن زائد رئیس سابق، که در ماه مه گذشته درگذشت، و همچنین تبریک به شیخ محمد بن زاید به دلیل تکیه بر  منصب ریاست است.

امارات و هند روابط تجاری و فرهنگی قوی دارند، هندی ها ۳۵ درصد از جمعیت ۱۰ میلیونی این کشور را تشکیل می دهند و این بزرگترین جامعه مهاجران هندی در جهان است.

تجارت بین هند و امارات ۵۹ میلیارد دلار تخمین زده می شود که این کشور نفت خیز خلیج فارس را به سومین شریک تجاری بزرگ هند در ۲۰۱۹-۲۰۲۰ پس از چین و ایالات متحده تبدیل کرده است،امارات همچنین سومین مقصد صادراتی هند است که صادرات آن در سال‌های ۲۰۲۰-۲۰۲۱ نزدیک به ۱۶ میلیارد دلار بود.

امارات اولین معبد هندو در خلیج فارس را سال ۲۰۱۹ در ابوظبی پایتخت با حضور وزرا و مقامات تأسیس کرد. مغیر خمیس الخیلی، رئیس اداره توسعه جامعه دولت، گفت که این اقدام در چارچوب تلاش ها برای سازماندهی اماکن مذهبی انجام می شود.

اصل مطلب را اینجا بینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن