اخبارخارجی

بیش از نیمی از مردم امریکا منتظر جنگ داخلی هستند

آوای سنت: نیمی از آمریکایی ها انتظار دارند در این کشور جنگ داخلی آغاز شود.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، پژوهشی که روز چهارشنبه منتشر شد نشان داد که نیمی از آمریکایی ها انتظار دارند جنگ داخلی در چند سال آینده در این کشور آغاز شود.

محققان برنامه تحقیقاتی پیشگیری از خشونت دانشگاه کالیفرنیا گزارش دادند که  ۵۰.۱ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که تا حدودی موافق هستند که جنگ داخلی به زودی رخ خواهد داد. در حالی که ۴۷.۸ مخالف این نگاه بودند.

حدود ۱۴ درصد از شرکت کنندگان نیز گفتند که قاطعانه و به شدت موافق هستند که جنگ داخلی قریب الوقوع است.در حالی که ۳۶ درصد گفتند که تا حدودی موافق این دیدگاه هستند.

این یافته ها در حالی است که کمیسیون تحقیق به آخرین استماع خود درباره حمله ۶ ژانویه به کنگره آمریکا که در پنجشنبه آینده برگزار خواهد شد نزدیک می شود.این کمیسیون گزارش خود را در مورد دلایل حمله به کاپیتول هیل (کنگره) از جمله امکان پیشنهاد هرگونه اتهام علیه افراد دخیل در این حمله، منتشر خواهد کرد.

محققان خاطرنشان کردند که این مطالعه دلایل زیادی را برای نگرانی در مورد آینده دموکراسی در ایالات متحده آمریکا آشکار می کند.

بیش از دو سوم از پاسخ دهندگان گفتند که تهدیدی جدی برای دموکراسی در کشور وجود دارد و نزدیک به ۹۰ درصد گفتند که برای ایالات متحده بسیار مهم است که قوی بماند.بیش از ۴۰ درصد نیزگفتند که داشتن یک رهبر قوی مهمتر از داشتن یک دموکراسی است، و ۹۰ درصد گفتند که برای ایالات متحده بسیارمهم است که زیر چتر  دموکراسی باقی بماند.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن