اخبارداخلی

تازه‌ترین آمار رسمی کرونا در ایران؛ شمار مبتلایان مجددا سیر صعودی گرفت

آوای سنت : رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت ایران امروز چهارشنبه اعلام کرد طی ۲۴ ساعت گذشته، ۷۸ نفر دیگر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در کشور جان باختند و ۱۶۸۰ بیمار دیگر نیز شناسایی شد.

آن‌ طور که کیانوش جهانپور امروز چهارشنبه، ۱۷ اردیبهشت، اعلام کرد، بدین ترتیب شمار قربانیان این بیماری در کشور به ۶۴۱۸ نفر و شمار مبتلایان به ۱۰۱ هزار و ۶۵۰ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت در عین حال شمار بهبودیافتگان این بیماری در ایران را تاکنون ۸۱ هزار و ۵۸۷ نفر اعلام کرد و گفت که این تعداد، «۸۰ درصد» کل مبتلایان را تشکیل می‌دهد.

۲۷۳۵ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید و بحرانی این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران پیش از گزارش امروز خود در توییتی به روند «صعود تدریجی» ابتلا به کرونا در ۱۵ استان کشور طی یکی دو روز اخیر اشاره کرده بود.

وی نوشته با این حال، «در حال حاضر نمی‌توانیم درباره این موضوع قضاوت کنیم و نیاز است چند روز صبر کنیم و ببینیم آمار روزهای آتی چه خواهد بود.»

او به نام این ۱۵ استان هیچ اشاره‌ای نکرده است. آقای جهانپور پیشتر نیز گفته بود که وزارت بهداشت بنا ندارد نام مناطق سفید را اعلام کند.

در همین حال خبرگزاری تسنیم هم به نقل از دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در مورد وقوع موج دوم کرونا در شهرستان‌های سفید به‌ دلیل افزایش سفر به این مناطق هشدار داده است.

منوچهر جمالی امروز چهارشنبه، ۱۷ اردیبهشت از افزایش سفر به استان گیلان ابراز نگرانی کرده و گفت که مردم این استان، «شرایط بسیار سخت و طاقت‌فرسایی را پشت ‌سر» گذاشتند.

به گفته نماینده رودبار، اگر نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری‌ رعایت نشود «علاوه بر سایر نقاط کشور، در شهرستان‌های سفید هم شاهد شروع موج دوم کرونا خواهیم بود».

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن