اخبارداخلی

تاکید بر حمایت از مقاومت مردم فلسطین در برابر اشغالگری

آوای سنت :بیش از ۵۰۰ نفر از روحانیون شیعه و سنی مناطق تلفیقی خراسان رضوی در حاشیه مراسمات وحدت و مقاومت با امضای بیانیه‌ای حمایت خود را از جریان مقاومت مردم مظلوم فلسطین اعلام داشته و از آحاد مردم مؤمن ایران اسلامی برای حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کردند.
متن بیانیه به شرح ذیل می‌باشد:

بسم‌الله الرحمن الرحیم، مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ (فتح/۲۹)
در دورانی که ابرقدرت‌های جهانی تلاش داشتند نام فلسطین را در تاریخ به فراموشی بسپارند، بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) با تدبیری حکیمانه و تاریخی، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به نام روز قدس نام‌گذاری کردند و با این اقدام، معادلات شوم دنیای استکبار را به هم ریختند.

«روز جهانی قدس» از بدو شکل‌گیری موجب ایجاد خط وحدتی منسجم میان امت اسلامی و همچنین موجب زنده ماندن آرمان آزادی فلسطین و برملا شدن ظلم صهیونیست‌های غاصب شد و تا امروز توجه تمام جهانیان را به این مسئله مهم جهان اسلام، جلب کرده ست.
امروز که بحمدالله شاهد درگیری‌های داخلی و تزلزل و فروپاشی تدریجی رژیم غاصب صهیونیستی هستیم، راهپیمایی روز جهانی قدس و نمایش اتحاد و همبستگی بیشتر امت اسلامی، می‌تواند آزادی قدس شریف را زودتر از همیشه به واقعیت تبدیل کند.

لذا ما جمعی از روحانیون شیعه و سنی مناطق تلفیقی خراسان رضوی، در راستای حمایت از آرمان‌های معمار کبیر انقلاب و تبعیت از منویات رهبر معظم انقلاب (دام‌ظله)، در شرایط حساس کنونی، به‌عنوان یک وظیفه و تکلیف دینی و انسانی، در راهپیمایی روز جهانی قدس دوشادوش آحاد امت مسلمان حضور یافته، انزجار خود را همچون گذشته از اقدامات ددمنشانه رژیم جعلی و غاصب اسرائیل به نمایش درآورده و حمایت خود را از ملت مقاوم و مبارز فلسطین و جبهه مقاومت اعلام می‌نماییم.

در پایان با توجه به تلاش مستمر دشمنان برای ضربه زدن به هویت دینی و اسلامی این مرزوبوم و افزایش مظاهر بی‌حجابی در ماه‌های اخیر، از باب تکلیف شرعی و قرآنی اعلام می‌کنیم، عدم رعایت حجاب اسلامی تأثیرات مخرب و غیرقابل‌جبران فراوانی را متوجه جامعه اسلامی نموده و همراه خود فسادهای دیگری را در پی خواهد داشت. لذا به خواهران مسلمان خود توصیه می‌کنیم، نسبت به مسئله حجاب اسلامی که نماد دین‌مداری و ضامن حفظ عفت و پاک‌دامنی بانوان این مرزوبوم است اهتمام بیشتری داشته باشند. همچنین از مسئولین ذی‌ربط تقاضا داریم به وظیفه و مسئولیت قانونی خود در راستای جلوگیری یا کاهش این ناهنجاری‌ها در جامعه به نحو احسن عمل نمایند.
والسلام علی من اتبع الهدی

فروردین ۱۴۰۲ – رمضان ۱۴۴۴

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن