اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

همدلی امت اسلامی تنها راهکار حل مشکل فلسطین

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت مشهد جامع توحید مشهد ، انسجام و وحدت مسلمانان در موضوع فلسطین و مقابله با خوی تجاوزگرانه اسرائیل را تنها راه سربلندی امت اسلامی خواند.

به گزارش آوای سنت، مولانا حسن فاضلی مهر در بیاناتی با استاد به سخنان امام خمینی (ره) بیانگذار انقلاب اسلامی، در تشریح نگاه ملت های مسلمان به مسئله فلسطین گفت: از همان نخستین سال‏ های اشغال بیت المقدس که پاره تن اسلام شناخته می شود، بخوبی دیدیم که نهضت مقابله با اسرائیل جنایتکار و حمایت از مردم مظلوم فلسطین با اعتراض جهان اسلام و دیگر انسان ‏های آزاده شکل پیدا کرد.

امام راحل با تدبیر خویش و نام‏گذاری روز قدس، مبارزه با اسرائیل و دفاع از حقوق ملت مظلوم فلسطین را به عنوان تکلیفی اسلامی به همه مسلمانان از فرقه‏ ها، ملیت‏ ها و زبان‏ های گوناگون گوشزد کرده و اعلام داشت که هر گونه حمایت از اسرائیل در حقیقت خیانت به اسلام می باشد.

مولانا سرکوهی افزود: بی‏ شک یکی از اثرات کلیدی انقلاب اسلامی، ایجاد حس جمعی و وحدت اسلامی میان مسلمانان جهان بود. در حقیقت عملکرد فرا فرقه‏ای و جهانی انقلاب اسلامی به ویژه در خصوص مسأله قدس شریف، موجب وحدت و همدلی میان آحاد مسلمان بر محور اسلام و آرمان ‏های بلند امت الهی گردیده است.

از این رو، بر همه ملت‏ های مسلمان است که فراتر از شعارها و اقدامات معمولی و کم‏اثر، این روز بزرگ را که در حقیقت روز مقابله مستضعفان با مستکبران می باشد را گرامی بدارند. در شرایطی که امروز خطر اسرائیل متوجه همه خاورمیانه و سرزمین‏ های اسلامی است، انسجام و وحدت مسلمانان در موضوع فلسطین و مقابله با خوی تجاوزگرانه اسرائیل، تنها راه سربلندی امت واحد خواهد بود.

امام جمعه مسجد جامع توحید مشهد تاکید ورزید: روز قدس یک آئین تشریفاتی نیست، بلکه نمادی از نفرت عمومی دنیای اسلام نسبت به جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی و حامیان آن می باشد. هدف از روز قدس این است که از یک سو وابستگی فلسطین و بیت المقدس و قدس شریف به دنیای اسلام مورد تاکید قرار گیرد و از سوی دیگر فکر آزادسازی قدس از چنگال صهیونیست ها در میان مسلمین جهان به احیا برسد.

با گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اعلام می کنیم با تاسی از رهنمود های مقام معظم رهبری و با اعتقاد کامل به حقانیت ملت مظلوم فلسطین در برابر ددمنشان ستمگر رژیم صهیونیستی اسرائیل در روز جمعه همدوش و همنوا با مردم روزه دار ایران اسلامی در راهپیمایی روزجهانی قدس به همراه اقشار مختلف جامعه شرکت کرده و نفرت خود را از صهیونیسم و سر سپردگان آن را فریاد خواهیم زد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن