اخبارخارجی

تبدیل شهر «لستر» انگلیس به میدان درگیری بین هندوها و مسلمانان

آوای سنت : درگیری بین مسلمانان و هندوها در شهر لستر انگلیس باعث شد تا مقامات و نمایندگان مسلمان و هندو خواستار آرامش بین دو طرف شوند.

به نقل از عربی ۲۱، در پی درگیری شدید بین جوانان مسلمان و هندو، پلیس انگلیس و نمایندگان مسلمان و هندو در شهر لستر خواستار آرامش شدند.

پلیس گزارش داد: درگیری ها روز شنبه پس از یک تظاهرات غیربرنامه ریزی نشده آغاز شد. این درحالی است که فعالان در این شهر گفتند که جوانان هندو به عمد هنگام اقامه نماز مسلمانان تظاهراتی برگزار کردند. این تنش بین دو طرف پس از درگیری مشابهی تکرار شد که پس از مسابقه کریکت بین هند و پاکستان در ۲۸ آگوست گذشته رخ داد.

فیلم های ویدئویی نشان از درگیری و پرتاب بطری بین دو طرف بود. پلیس نیز اعلام کرد که ابزار تیز و برنده پس از عملیات تفتیش افراد کشف و ضبط شد.

درگیری ها از روز یکشنبه ازسرگرفته شد. شمار زیادی از نیروهای پلیس برای جدا کردن مسلمانان و هندوها مستقر شدند.

ساکنان خیابان گرین لین درباره شب درگیری گفتند که پلیس درمحل حضور دارد، اما به نظر می رسد که نمی تواند کنترل وضعیت را به دست بگیرد.

زارا محمد، رئیس شورای اسلامی بریتانیا، با ابراز نگرانی از صحنه های خشونت آمیز، در توئیتی نوشت: این صحنه ها در لستر بسیار ناراحت کننده است. من ارتباط مستقیم با سازمان های اجتماعی محلی و رهبران دینی برقرار کردم. من در این زمان دوباره خواستار آرامش هستم. امیدوارم بتوانم صلح راه خود را به جلو پیدا کند.

سلمان نجدی، عضو اتحادیه سازمان های اسلامی در لستر گفت: آنچه در خیابان ها دیده ایم نگران کننده است.

وی اغزود: ما به آرامش نیاز داریم، این ناآرامی باید متوقف شود. باید الان متوقف شود. برخی از جوانانی عصبانی هستند باعث تخریب شدند.

از سوی دیگر، سانجیو پاتل که نماینده معابد هندو در لستر است گفت: پس از ناآرامی شنبه، به شدت احساس اندوه و ناراحتی بودیم.

وی افزود:ما چندین دهه در این شهرک با انسجام زندگی کردیم. اما در طول هفته های گذشته، مشخص شده است که مواردی وجود دارد که برای بررسی آن نیاز است که سرمیز مذاکره بنشینیم تا به نارضایتی مردم برسیم.

پاتل از مردم خواست تا از اطلاعات نادرست در شبکه های اجتماعی بپرهیزند. وی ادامه داد: خشونت راه حل هیچ چیز نیست، باید این زمان صلح، آرامش و تعامل باشد.

پلیس اعلام کرد: یک مرد به اتهام توطئه برای ارتکاب خشونت و نفر دیگری به اتهام دراختیار داشتن ابزار تیز بازداشت شدند.

پلیس صبح یکشنبه در توئیتی اعلام کرد: افسران پلیس نشست هایی را برای نهایی کردن برنامه ریزی برای مرحله بعدی عملیات برگزار کردند.

پلیس اعلام کرد: ما همچنان با حمایت رهبران جامعه به گفتگو و آرامش دعوت می کنیم. ما هرگز خشونت و ناآرامی در شهرخود را تحمل نمی کنیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن