اخبارخارجی
موضوعات داغ

ترامپ: بحران اوکراین باعث جنگ جهانی سوم می شود

آخرین تحولات جنگ اوکراین

آوای سنت : دونالد ترامپ در تازه‌ترین سخنرانی خود گفته است که وضعیت در اوکراین می‌تواند “بدتر” شود و این وضعیت احتمالا به “جنگ جهانی سوم” ختم خواهد شد؛ همچنین وی خواستار کاهش قیمت‌ها در حوزه انرژی شد، اقدامی که به گفته ترامپ، روسیه را “تضعیف” خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری سابق آمریکا روز شنبه خطاب به حامیانش در وایومینگ گفت: «کل کشور اوکراین محو خواهد شد. به دلیل حماقتی که وجود دارد، احتمالا این جنگ، به جنگ جهانی سوم ختم شود.»

ترامپ مدعی شد که حمله روسیه به اوکراین به واسطه پولی که این کشور از فروش منابع انرژی به دست می‌آورد، در حال “قدرتمندتر” شدن است.

وی افزود: «از آنجایی که آنها پول بسیار زیادی کسب می‌کنند، ارزش روبل مثل همیشه بالاست. اگر می‌خواهید جنگ را متوقف کنید، باید بهای نفت و قیمت انرژی را پایین بیاورید.»

براساس یک خبر دیگر «شینزو آبه» نخست‌وزیر سابق ژاپن در گفت‌وگو با روزنامه «اکونومیست»، مواضع سیاسی «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در خصوص عضویت در ناتو و امتناع از حل درگیری‌ها در دونباس را عامل آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین اعلام کرد.

آبه در این خصوص گفت: «اگر ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین وادار به متعهد شدن برای عدم پیوستن به ناتو می‌شد یا وادار می‌شد که درجه بالایی از استقلال را به دو قلمرو در شرق کشور دهد، احتمالاً جلوگیری از درگیری‌ها در اوکراین امکانپذیر بود».

در یک خبر دیگر از جنگ اوکراین، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور به همراه نیروهای جمهوری مردمی دونتسک توانسته‌اند شهر مهم لیمان در شرق اوکراین را به کنترل خود درآورند.

به گزارش راشا تودی، پیش از این الکسی آرستوویچ مشاور نزدیک ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در جریان یک پخش زنده اعتراف کرده بود که نیروهای اوکراینی کنترل این شهر را از دست داده‌اند.

ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه عصر شنبه اعلام کرد که لیمان به طور کامل از کنترل ملی‌گرایان اوکراینی آزاد شده است.

پیش از اذعان اوکراین به سقوط لیمان، دیمیتری کولبا وزیر امور خارجه اوکراین در جریان دیدار خود با متحدان غربی در مجمع جهانی اقتصاد در داووس، وضعیت دونباس را برای نیروهای اوکراینی بسیار بد توصیف کرده بود.

 

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن