اخبارخارجی

ترس قضات زن افغان از شرایط جدید این کشور

حدود 250 قاضی زن در افغانستان فعالیت می کردند

آوای سنت :افغانستان حدود ۲۵۰ قاضی زن دارد که تعداد کمی از آنها توانستند در هفته‌های اخیر این کشور را ترک کنند. بیشتر آنها همچنان در افغانستان و به دنبال راهی برای فرار از این کشور هستند.

قضات زن افغانستان پس از تسلط طالبان بر کابل با یک چالش جدی روبرو شدند: اکنون محکومانشان در جستجوی آنها هستند و به همین دلیل این گروه از زنان حقوقدان درصدد یافتن راهی برای فرار از افغانستان هستند.

به گزارش یورونیوز، یکی از این زنان قاضی که موفق به فرار از کشورش و ورود به اروپا شده، آنچه بر او پس از تسلط طالبان بر کابل گذشته را در مصاحبه با خبرگزاری رویترز اینگونه شرح می‌دهد: «چهار پنج عضو طالبان آمدند و از افرادی که در خانه من بودند، پرسیدند: این زن قاضی کجاست؟ آنها افرادی بودند که من آنها را به زندان انداخته بودم.»

او که می‌خواهد ناشناس بماند، می‌افزاید: «طالبان زندانیان را در سراسر کشور آزاد کرده‌ و با این کار زندگی زنان قاضی را بطور جدی به خطر انداخته‌اند.»

افغانستان حدود ۲۵۰ قاضی زن دارد که تعداد کمی از آنها توانستند در هفته‌های اخیر این کشور را ترک کنند. بیشتر آنها همچنان در افغانستان و به دنبال راهی برای فرار از این کشور هستند.

طالبان از سه هفتۀ پیش که قدرت را در افغانستان در دست گرفته‌اند، زنان را از انجام فعالیت‌های بسیاری ممنوع کرده‌اند. سخنگوی طالبان نیز در کنفرانس خبری خود پس از تصرف کابل اعلام کرد که حقوق زنان مطابق قوانین اسلامی حفظ خواهد شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن