اخبارخارجی

تلاش آمریکا برای سوق دادن لبنان به روند سازش با اسرائیل/تظاهرات فلسطینی‌ها علیه امضای توافقنامۀ امارات و بحرین با اسرائیل/بازگشت همه تحریم های آمریکا بر علیه ایران/کشف طرح ترور ترامپ با نامه سمی

چند خبر کوتاه

آوای سنت: بسته چند خبر آوای سنت حاوی مهم ترین اخبار دنیای اسلام و منطقه خاورمیانه

تلاش آمریکا برای سوق دادن لبنان به روند سازش با اسرائیل

وبسایت عبری‌زبان «واللا» نوشت: دولت آمریکا تلاش می‌کند با فشار به دولت لبنان، مذاکرات این کشور با رژیم صهیونیستی بر سر ترسیم حدود دریایی و استخراج گاز را آغاز کند.

به نوشته اسپوتنیک، واللا همچنین نوشت: «دیوید شنکر» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک، تلاش‌های وسیعی را آغاز کرده و با سفرهای مداوم به بیروت و تل آویو، سعی دارد تا پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، گفت‌و‌گوهای دو طرف را آغاز کند.

مسئولان صهیونیستی و آمریکایی در گفت‌و‌گو با این وبسایت مدعی شده‌اند، برخی لبنانی‌ها در پی انفجار بیروت و بحران اقتصادی پیش آمده، انعطاف بالایی در مسأله ورود به گفت‌و‌گوها با طرف اسرائیلی نشان داده‌اند.

تظاهرات فلسطینی‌ها علیه امضای توافقنامۀ امارات و بحرین با اسرائیل

هزاران نمازگزار فلسطینی دیروز بعد از اقامه نماز جمعه در مسجدالاقصی، علیه توافق امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی دست به تظاهرات زدند.
تظاهرات‌کنندگان پلاکاردهایی در محکومیت این توافق در دست داشتند و با سردادن شعارهایی خواستار حمایت از مسجدالاقصی در برابر توطئه‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی شدند.
این تظاهرات به دعوت «رهبری واحد ملی مقاومت مردمی» برگزار شد.
رهبری واحد ملی مقاومت مردمی فلسطین جمعه را «روز خشم مردمی علیه توافق خیانت‌بار امارات و بحرین» اعلام کرده و عموم فلسطینیان را به مشارکت گسترده در فعالیت‌ها و مراسم‌هایی که قرار است به همین مناسبت در مناطق مختلف کرانه باختری برگزار شود، دعوت کرده است.

بازگشت همه تحریم های آمریکا بر علیه ایران

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا بامداد یکشنبه به وقت تهران با صدور بیانیه ای و به رغم مخالفت جهانی، در اقدامی یکجانبه مدعی شد که تمام تحریم های سازمان ملل از جمله تحریم های تسلیحاتی علیه ایران از سر گرفته شده است.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای، ایران را بزرگترین تهدید برای منطقه غرب آسیا ادعا کرده و گفت: «امروز، آمریکا از بازگشت عملاََ تمام تحریم‌های سازمان ملل بر ایران، که پیشتر لغو شده بودند، استقبال می‌کند».

بر این اساس، پامپئو درباره بازگردانده شدن تحریم‌ها علیه ایران مدعی شد: «تحریم‌ها متعاقب فرایند اسنپ‌بک ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، بازگشته‌اند. در تاریخ بیستم آگوست، ایالات متحده درباره عدم اهتمام ایران به تعهدات برجامی‌اش، به رئیس شورای امنیت اطلاع داد».

کشف طرح ترور ترامپ با نامه سمی

مقامات امنیتی آمریکا یک نامه حاوی ماده سمی را کشف کردند که هدف آن مسموم کردن دونالد ترامپ بوده است.

این نامه حاوی ماده سمی ریسین بوده که به مراتب کشنده‌تر از “سیانور” است.

سمی بودن این نامه با دو مرحله آزمایش مشخص شده است. همه نامه‌ها و مرسولات پستی به مقصد کاخ سفید به لحاظ امنیتی کنترل می‌شوند.

پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) و “سرویس مخفی که مسئولیت حفاظت از جان رییس جمهوری آمریکا و خانواده او را بر عهده دارد، مشغول تحقیق درباره مبدا ارسال این نامه سمی هستند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن