اخبارخارجی

تلاش جوان مراکشی برای مقابله با نژاد پرستی پلیس اوکراین

آوای سنت: یک مرد جوان مراکشی اعراب و آفریقایی ها را پس از اخراج آنها از قطار فرار در اوکراین نجات می دهد.

مهدی گفت: هر مرد عرب که ما دیدیم این کار را می کرد. آنها مانع از سوار شدن خواهران و برادران ما به قطار می شدند.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ،فعالان شبکه های اجتماعی ویدئوهایی را منتشر کردند که نشان می داد یک جوان عرب تلاش می کند تا اعراب و آفریقایی ها وارد قطاری برای خروج از اوکراین به سمت اسلواکی شوند.

این امر پس از آن انجام شد که پلیس اوکراین اصرار برای حذف غیرسفیدپوستان از قطار داشت و تلاش می کرد  ابتدا سفید پوستان  برای فرار از بمباران روسیه سوار قطار شوندکه ناظران اجتماعی از آن به عنوان تبعیض نژادی علیه نژادهای مختلف یاد کردند.

این فیلم جوان مراکشی را نشان می داد که جلوی درب واگن قطار ایستاده بود و از افراد دارای پوست قهوه ای دعوت می کرد که ابتدا وارد قطار شوند ، رفتار او باعث ایجاد جنجال در شبکه  های ارتباطی شد.

ویدئوهای  دیگری نیز تلاش پلیس و غیرنظامیان اوکراینی را برای جلوگیری از سوار شدن سیاه‌پوستان به قطار برای فرار از اوکراین نشان ‌داد که این امر منجر به درگیری بین تعدادی از آنها و سفیدپوستان شد.

شبکه الجزیره  با این مرد جوان مراکشی  که اصرار داشت اعراب و آفریقایی ها را نجات دهد تماس گرفت ، مهدی بن دیوح اهل منطقه اغادیر مراکش و دانشجوی علوم ارتباطات دانشگاه خارکف  اوکراین است .

مهدی فقط با مدارک شخصی ، مدارک ماموریتش در اوکراین، کیسه کوچکی حاوی مقداری غذای خشک و شیرینی برای دفع سرما و کت سنگینی که رنگ سبزش نمادی شد برای جوانی که خواهان آرامش بود،از اوکراین خارج شد.

مهدی در گفتگوی خود با الجزیره تأیید می کند که آنچه در حادثه قطار رخ داد تصویری از تبعیض نژادی است، زیرا اعراب از قطار به مقصد اسلواکی رانده شدند و حق سوار شدن به آن فقط به اوکراینی ها اعطا شد.این وضعیت باعث شد تا مهدی پس از آنکه پلیس واگن قطار را بست  به جلوی آن بپرد و از جوانان عرب و آفریقایی که چندین روز توسط پلیس مرزی تحقیر شده بودند خواست سوار قطار شوند.

این اقدام جوان مراکشی موجب جنجال حامیان و منتقدان او در شبکه های اجتماعی شد و سبب شد تا او با پخش ویدئویی در اینستاگرام به انتقادات پاسخ دهد،مهدی گفت: هر مرد عربی بود این کار را می کند، آنها مانع از سوار شدن خواهران و برادران ما به قطار می شدند، او افزود: برخی حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی چنین نوشتند که من مصری هستم، اما من اهل مراکش هستم، و مطمئناً – چه مصری بودم، چه مراکشی یا خلیجی – واکنش‌ها یکسان بود، زیرا آن‌طور که ما یاد گرفتیم این مردانگی است.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن