اخبارخارجی

چین در حال محاسبه سناریوی نظامی در تایوان است

آوای سنت : ایوان پولوینین در مقاله خود در روزنامه گازتا رو نوشت این نگرانی وجود دارد که  اقدام روسیه در اوکراین باعث تحریک چین به اشغال تایوان شود.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ،در این مقاله آمده است: با توجه به عملیات نظامی روسیه در اوکراین، رسانه های غربی از این خطر می ترسند که چین برای حل مسئله تایوان به زور متوسل شود.

چین تایپه پس از نقض حریم هوایی این جزیره توسط جت های جنگنده چینی، آمادگی رزمی نیروهای خود را افزایش داد. در عین حال، رسانه ها این نکته را رد نمی کنند که پکن به منظور تعیین خطرات احتمالی عملیات مشابه در تایوان، پیشرفت اوضاع روسیه را زیر نظر دارد.

در همین رابطه، آندری کارنف، رئیس دانشکده شرق شناسی دانشکده عالی اقتصاد گفت: سناریوی توسل به زور،خطرات زیادی برای جمهوری خلق چین به همراه دارد.

در شرایط فعلی، بعید است این امر اتفاق بیافتد.به ویژه اینکه چین در حال حاضر فاقد برتری آشکار در قدرت است. پکن در دهه های اخیرنشان داده که در محاسبه تمامی حرکات خود بسیار محتاط است. در عین حال منتفی نیست که در سطح افسران ستادی، طرح ها و سناریوهای عملیات مسلحانه در تایوان در دست بررسی باشد.

با این حال، در پس زمینه بحران در اروپا، چین ممکن است برای بهبود روابط با ایالات متحده تلاش کند، این گزینه نمی تواند شامل حل مشکل تایوان به زور باشد.به گفته کارنف در  دوگانگی آمریکا و چین، نمی توان گفت که چین قوی تر است.و در برآیند توان اقتصادی و نظامی، طرف آمریکایی همچنان در رتبه اول قرار دارد.

بنابراین، کاهش سطح تنش برای پکن مهم و به نفع جمهوری خلق چین است ،زیرا این کشور امیدوار است سرعت رشد اقتصادی خود را حفظ کند. این موضوع به چین اجازه می دهد تا به هدف خود برای تبدیل شدن به  اقتصاد اول جهان دست یابد.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن