اخبارداخلی

تهدیدات فضای مجازی در کردستان رصد شود

آوای سنت : سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان گفت: تهدیدات شبکه های اجتماعی مجازی رصد و از وقوع آسیب های اجتماعی به ویژه در بین نسل جوانان و نوجوانان جلوگیری شود.

 اکبر محمدی روز دوشنبه در جلسه مشترک قرارگاه پدآفند سایبری و کارگروه تخصصی الکترونیک و سایبری شورای پدآفند غیرعامل این استان در سنندج اظهار کرد: کنترل و نظارت بر فضای مجازی با توجه به استفاده روبه افزایش جوانان و نوجوانان از این فضا امری ضروری است.

وی بیان کرد : با توجه به مخاطرات پیش روی جوانان در استفاده از فضای مجازی لازم است متولیان امر با جدیت بیشتر نسبت به رصد همه تهدیدات در راستای جلوگیری از آسیب های اجتماعی اقدام کنند.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال جاری و لزوم ایجاد و ارتقای زیر ساخت های لازم برای برگزاری این دوره از انتخابات گفت: همه دستگاه های اجرایی ذیربط مکلف هستند در راستای اجرای وظایف ذاتی و اجتماعی خود برای برگزاری انتخاباتی باشکوه تر و در نهایت صحت و سلامت و شفافیت همت گمارده و تلاش کنند.

محمدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ضرورت توجه به اهمیت پدآفند غیرعامل به عنوان یک نیاز حیاتی کشور، اظهار کرد: آموزش به عنوان یکی از ارکان اصلی در مقوله پدآفند غیرعامل باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: در کنار رعایت موارد حفاظتی و امنیتی، آموزش کارکنان و عموم مردم در راستای پیشگیری از حملات سایبری احتمالی و کاهش آسیب پذیری عمومی می تواند از بروز مشکلات بعدی جلوگیری کند و هزینه دفع حملات سایبری را کاهش دهد.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در حوزه پدافند غیرعامل و لزوم توجه ویژه مدیران به زیرساخت ها، تهدیدات سایبری، زیستی و مردم محور خواستار خروجی منتج به نتیجه جلسات کارگروه‌های ذیل شورای پدافند غیر عامل و اهتمام هر چه بیشتر اعضای این کارگروه‌ها نسبت به اجرای مصوبات شد.

ارائه گزارش از حوزه های مختلف فناوری استان توسط مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کردستان، ارائه گزارش از رصد فضای مجازی و اقدامات سایبری در حوزه های استانی و کشور توسط پلیس فتای استان و ارائه گزارش از رصد حوزه های مختلف فناوری اطلاعات و سایبری استان توسط مدیریت افتای استان کردستان از دیگر بخش های این جلسه بود./ایرنا

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن