اخبارخارجی

تهدید حوثی ها بر علیه اکسپو دبی

آوای سنت : حوثی های یمن یک روز پس از بمباران پایگاه هوایی الظفره در ابوظبی، تهدید کردند که نمایشگاه «اکسپو ۲۰۲۰» را که در دبی در حال برگزاری است ،مورد هدف قرار خواهند داد

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ،یحیی سریع، سخنگوی حوثی ها روز سه شنبه در حساب توییتر خود نوشت: اکسپو با ما ممکن است ضرر کند، توصیه می کنیم مقصد را تغییر دهید،این جملات به صورت آشکار به معنای هدف قرار دادن این نمایشگاه است که تا ۳۱ مارس ادامه خواهد داشت.

حوثی‌ها سحرگاه روز دوشنبه با دو فروند موشک بالستیک، ابوظبی را مورد حمله قرار دادند و وزارت دفاع امارات رهگیری این دو موشک را تایید کرد و گفت شلیک این موشک ها تلفاتی نداشت.

یحیی سریع اعلام کرد که پایگاه هوایی الظفره که نیروهای نظامی آمریکا در آن مستقر است و سایر اهداف حساس در ابوظبی پایتخت امارات با تعدادی موشک «ذوالفقار» مورد هدف قرار گرفت.

او از شرکت‌های خارجی فعال در امارات خواست که این کشور را ترک کنند و گفت که این کشور«به کشوری ناامن تبدیل شده است» و هدف دائمی حملات حوثی‌ها شده است.

ائتلاف عربی نیز اعلام کرد که پدافند هوایی عربستان یک موشک بالستیک شلیک شده توسط حوثی ها به سمت ظهران در منطقه عسیر را رهگیری کرده است.

در ۱۷ ژانویه،حوثی ها با موشک و هواپیماهای بدون سرنشین به ابوظبی حمله کردند و در این حملات  ۳ نفرکشته شدند.حوثی هاهمچنین از  انجام حملات جدید در امارات گفتند و از غیرنظامیان خواستند که از تاسیسات حیاتی دور بمانند.

 اکسپو دبی اولین نمایشگاه در خاورمیانه، آفریقا و جنوب آسیا است که تا پایان مارس ۲۰۲۲ با حضور ۱۹۰ کشور جهان ادامه دارد و از ابتدای گشایش این نمایشگاه در اوایل اکتبر تاکنون حدود ۳ میلیون نفر از آن بازدید کرده اند.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن