مقالات و یادداشت ها
موضوعات داغ

آشپزی با طعم عادی سازی..

آوای سنت : آیا میزبانی یک شبکه تلویزیونی امارات از یک سرآشپز اسرائیلی تبادل فرهنگ است یا  سرقت فرهنگی ؟

در ادامه روند عادی سازی با اسرائیل ،یک شبکه اماراتی میزبان یک خاخام بود که غذاهای اسرائیلی را تبلیغ می کرد.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، برخی از کاربران فضای مجازی، ازمیزبانی این سرآشپز اسرائیلی به عنوان آشپزی  با طعم عادی سازی یاد کردند،این شبکه به منظور معرفی آنچه که غذاهای اسرائیلی می نامد، گزارشی را نیز ارائه کرد که در آن درباره مجموعه ای از غذاها و دستور العمل هایی صحبت شدکه کاربران فضای مجازی آن را تلاشی آشکار برای سرقت میراث فلسطین و عرب دانستند،فعالان فضای مجازی با هشتگ «#عادی‌سازی،خیانت است» به طور گسترده مخالفت خود را با عادی‌سازی اعلام کردند.

از جمله سوالاتی که مجری برنامه از مهمانش پرسید و باعث ایجاد جنجال در بین کاربران شبکه های اجتماعی شد این است که غذاهای عربی و اسرائیلی چه شباهت هایی با هم دارند؟ معروف ترین دستور العمل های اسرائیلی چیست؟این سوال موجی از خشم را برانگیخت و به موضوع داغ در میان کاربران فضای مجازی تبدیل شد .

وبلاگ نویسان همچنین از عبارت “بومی” در نوار پایین صفحه تعجب کردند و آن را حذف عمدی کلمه “فلسطینیان” دانستند، در حالی که برخی استدلال کردند که این عبارت برای توصیف اسرائیلی ها بوده است.

در میان این اظهار نظرها، کریم طارق، یکی از فعالان فضای مجازی نوشت: عادی سازی خیانت است و امارات در این زمینه پیشگام است.عادی سازی صریح، در تلویزیون و در روز روشن، تلاشی برای ربودن میراث عربی و فلسطینی است،و حسن مفتی درتوئیتر نوشت: زمین، خانه، مساجد و دستور پخت غذا را دزدیدند.

تبادل فرهنگ یا سرقت آن؟

سوالی که باعث تعامل گسترده ای در فضای مجازی شد، احمد یونس در این باره نوشت، اسرائیل تصمیم گرفت یک موسسه در امارات برای آموزش زبان عبری و فرهنگ اسرائیلی! افتتاح کند.آنها زمین را دزدیدند و حالا فرهنگ را هم می دزدند.

عبدالله الطویل یکی دیگر از فعالان فضای مجازی در این باره گفت که برای آشنایی شهروندان با غذاهای اسرائیلی و پس از گسترش روزافزون رستوران های اسرائیلی در دبی که صاحبان آنها نیز صهیونیست هستند،این شبکه اماراتی میزبان خاخام بود تا درباره غذاهای اسرائیلی صحبت کند! به ناچار روزی فرا خواهد رسید و عرب اماراتی خواهد گفت که زمین خود را فروخته است،وی افزود #عادی سازی خیانت است.

و حمد ابوصالح نیزدرتوئیتر نوشت: اسرائیل توسعه یافته و یک واقعیت ملموس است. آنها می خواهند با محیط اطراف خود در صلح و آرامش زندگی کنند.

ریم الحرامی نوشت: غذاهای اسرائیلی؟ پس قبل از اشغال ۱۹۴۸، آشپزخانه اسرائیلی وجود نداشت؟ این برنامه تبلیغ غذا نیست، بلکه عادی سازی دزدی میراث فلسطین و نسبت دادن آن به اسرائیل است. همچنین سرقت هویت برای محو هویت فلسطینی و عربی است.

عادی‌سازی در زمین و فضا، برخی از فعالان فضای مجازی از میزبانی آژانس فضایی اسرائیل از فضانورد اماراتی هزاع المنصوری خبر دادند. آنها نوشتند: برای اولین بار، آژانس فضایی اسرائیل میزبان هزاع المنصوری اولین فضانورد اماراتی بود،این برنامه یکی از برنامه های هفته فضایی اسرائیل بود. المنصوری اولین فضانورد اماراتی است که در این مراسم شرکت کرد.همکاری بین آژانس های فضایی اسرائیل و امارات پس از امضای توافق نامه های عادی سازی آغاز شد.

اصل مطلب را اینجا بخوانید

 

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن