اخبارخارجی

توافق واشنگتن و بغداد برای خروج نیروهای آمریکایی از عراق

زمانبندی مشخصی برای خروج اعلام نشده است

آوای سنت : آمریکا متعهد شده است که نیروهای رزمی باقی مانده خود را از عراق خارج کند. با این حال، دو طرف برای این عقب نشینی یک جدول زمانی تعیین نکرده اند.

وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه (۷ آوریل) از برگزاری یک ویدئو کنفرانس بین آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، و فواد حسین همتای عراقی وی خبر داد. آمریکا و عراق در یک بیانیه مشترک گفتند که طرفین اتفاق نظر دارند که نیروهای عراقی برای «بر عهده گرفتن مسئولیت بیشتر آماده اند.»

این بیانیه می افزاید: «طرفین تایید کردند که ماموریت نیروهای آمریکا و ائتلاف در حال حاضر به یک ماموریت متمرکز بر آموزش و مشاوره تغییر کرده است و بدین ترتیب این اجازه را می دهد که نیروهای رزمی باقی مانده بنا بر یک زمان بندی‌ که در مذاکرات فنی آینده مشخص خواهد شد، از عراق منتقل شوند.»

قاسم عراجی، مشاور امنیت ملی در دولت عراق، بر محافظت از نیروهای خارجی در کشورش تاکید کرده است. او تایید کرد که ایالات متحده قصد خروج نیروهایش از عراق را دارد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از این مقام ارشد عراقی گفت: «طرف آمریکایی قول داده است که تعداد زیادی از نیروهای خود را از عراق خارج کند.»

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از اظهار نظر درباره جزییات این برنامه خودداری کرده است.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: «همه ما در تلاشیم که این انتقال نیروها را نهایتا انجام بدهیم.»

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن