اخبارخارجی

جام جهانی و هنجارهای دینی و سنتی قطر

آوای سنت : ابوتریکه: به خاطر ۲۸ روز جام جهانی،دین خود را تغییر نمی دهیم.

محمد ابوتریکه، ستاره سابق فوتبال مصر وتحلیلگر شبکه قطری”بی ان اسپورت”گفت: قطری ها دین، آداب و رسوم و قوانین خود را به خاطر جام جهانی تغییر نمی دهند.

ابوتریکه روز شنبه طی تحلیلی در استودیو “بی ان اسپورت“افزود: ما برای این ۲۸ روز، دین و آداب و سنن خود را تغییر نمی دهیم.او گفت: همه باید به قوانین کشوری که به آن می آیند احترام بگذارند.

اظهارات ابوتریکه در حالی بیان می شود که فشارها بر قطر به دلیل اتهامات مربوط به آزادی هواداران جام جهانی در این کشور که از ۲۰ نوامبر آغاز می شود، افزایش یافته است.در این زمینه موضوعاتی در مورد محدودیت پوشش ها،مصرف مشروبات الکلی و همچنین موضوع برافراشتن پرچم همجنسگرایان مطرح است.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر،ماه مه گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی در آلمان گفت که کشورش از همه استقبال می کند،اما متقابلا از همه انتظار داریم به سنت های ما احترام بگذارند.

دوحه در آستانه این مسابقات که برای اولین بار در یکی از کشورهای عربی و خاورمیانه برگزار می شود، با یک کمپین گسترده غربی روبرو است.در اواسط اکتبر،امیر قطرگفته بود:کشورش از زمانی که افتخار میزبانی جام جهانی را به دست آورده است،تحت یک کارزار بی سابقه ای از افتراها و استانداردهای دوگانه قرار گرفته است،که هیچ کشور میزبانی با آن مواجه نشده است.

ابوتریکه در گذشته نیزاز وادارکردن بازیکنان لیگ برتر انگلیس به پوشیدن نشانی با پرچم همجنسگرایان از سوی اتحادیه فوتبال انگلیس انتقاد کرده بود و گفته بود که این اقدام آنها با آزادی بیان سازگار نیست.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن