اخبارداخلی

حضور ۱۰ نامزد اهل سنت در حوزه انتخابه تایباد

آوای سنت : فرماندار تایباد گفت: در حوزه انتخابیه تایباد ۳۱ نفر تایید صلاحیت شدند؛ از بین این تعداد یک خانم و ۲۱ نفر اهل تشیع و ۱۰ نفر اهل تسنن هستند بنابراین ۳۰ درصد نامزدهای حوزه انتخابیه تایباد از برادران اهل سنت اند.

مهدی شیردل امروز یک اسفندماه در استودیو انتخابات استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: تایباد شهر همبستگی و تلاش است. این شهرستان بیش از ۱۴۵ هزار نفر جمعیت دارد که فرصت‌های ویژه‌ای را رقم زده است. جمعیت تایباد در کشاورزی و دامداری فعالیت دارند و قطب کشاورزی برخی محصولات مانند زعفران و پسته است.

وی افزود: پرداخت به موضوع ظرفیت‌های اقتصادی در تایباد توجه ویژه‌ای را می‌طلبد که در بخش مردمی و دولتی پیگیر هستیم اقداماتی را برای ارتقاء پایه درآمدی کشاورزان و رشد اقتصاد و درآمد آن‌ها رقم بزنیم. در زمینه محصولات کشاورزی باید به بحث فراوری، بسته‌بندی، برندسازی و ظرفیت صادرات در دوغارون توجه کنیم تا ارزش افزوده واقعی را برای فعالان بخش کشاورزی به همراه داشته باشد.

فرماندار تایباد بیان کرد: دوغارون با پیشینه ۱۰۰ سال فعالیت تبادلات مرزی فرصت بی‌نظیری برای فعالان اقتصادی است. نگاه ویژه دولت آقای رئیسی این است که پایه‌های اقتصادی تبادلات را تقویت کنند. دو روز گذشته ما مجوز منطقه آزاد دوغارون را گرفتیم که خبر خوشی برای تایباد و استان است. این امر زمینه‌ای برای استقرار و سرمایه‌گذاری خارجی فراهم می‌کند.

شیردل ادامه داد: تمایل افغانستان به سرمایه‌گذاری در تایباد و منطقه آزاد دوغارون فرصت مغتنمی است که زمینه رشد اقتصادی و ارزش افزوده واقعی را برای تولیدکنندگان به همراه دارد. در این ۱۱ ماه حدود ۳ میلیون تبادلات‌ کالایی بین ما و افغانستان انجام شده است. همه فعالان اقتصادی را دعوت می‌کنیم که به فرصت‌های دوغارون توجه و عنایت ویژه داشته باشند. ما با تمام وجود در فعال‌سازی دروازه طلایی دوغارون در شرق کشور که فرصت بی‌نظیری برای تبادلات اقتصادی است، برنامه بلندمدت خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در تایباد دغدغه‌هایی نیز وجود دارد، عنوان کرد: اصلی‌ترین مساله نماد فرهنگی مثبت شهرستان تایباد است. شاید حسب استقرار مرز و نیروهای مسلح در هنگ مرزی و برخورد با تخلفات و کشف مواد مخدر، نگاه امنیتی و منفی نسبت به تایباد وجود داشته باشد. یکی از موضوعاتی که به جد دنبال خواهیم کرد این است که نمادهای فرهنگی مثبت شهرستان را معرفی کنیم. ما مفاخر علمی داریم که امروز به برکت وجود نظام، فضای رشد و بلوغ جوانان فراهم شده است.

فرماندار تایباد خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های بارز تایباد همراهی و زندگی برادرانه اهل تشیع و تسنن است که در این زمینه همراهی و همبستگی بی‌نظیری داریم. دست وحدت علمای اهل سنت و تشیع در راهپیمایی ۲۲ بهمن، وحدت و همدلی ناگسستنی بین شیعه و سنی را نشان می‌دهد. وجود ‌امنیت یکی از موضوعاتی است که شاید در تایباد دغدغه اصلی نباشد، زیرا احساس امنیت وجود دارد.

شیردل اضافه کرد: امروز ایران جزو امن‌ترین کشورهای جهان است. ما همجوار خودمان کشورهایی مانند افغانستان و عراق داریم که آمریکا با ادعای برقراری امنیت در این کشورها حضور پیدا کرد، اما بعد از ۲۰ سال که خارج شد، حتی زیرساخت‌های عمومی مردم هم از بین رفته بود. نگاه اولیه و شعار آمریکا پیشرفت است، اما عملکرد آن‌ها بیانگر این بود که نگاه استعماری و سلطه‌گری را جزو برنامه داشتند و نگاه خدمت نداشتند.

وی ادامه داد: اگر ایران امروز جزو امن‌ترین کشورها است، چون خیلی‌ها دین خود را ادا کردند. ۱۲۶ شهید شهرستان تایباد دین خود را برای برقراری امنیت ادا نموند و اکنون فرصت تعیین سرنوشت در ۱۱ اسفندماه برای حفظ و بقای امنیت است که صرفا باید پای صندوق رای برویم. امروز وظیفه شهروندان ایرانی حضور پای صندوق‌های رای در ۱۱ اسفندماه برای برقراری امنیت و تامین سرنوشت خودمان است. آینده ایران روشن بوده و آنچه در ۴۵ سال اخیر گذشته بیانگر دستاوردهای ویژه است.

فرماندار تایباد با بیان اینکه ما در این شهرستان ۱۴۵ هزار نفر جمعیت داریم، اظهار کرد: ۸۰ شعبه اخذ رای برای این جمعیت پیش‌بینی کردیم و ۲۰ درصد افزایش شعب داشتیم. ما در تایباد ۱۵۰۰ رای اولی داریم و واجدین شرایط حدود ۹۰ هزار نفر هستند. نامزدها با نگاه خدمت ثبت‌نام کردند. در مرحله اولیه ۱۴۸ نفر ثبت‌نام داشتند که در نهایت در حوزه انتخابیه تایباد ۳۱ نفر تایید صلاحیت شدند. از بین این تعداد یک خانم و ۲۱ نفر اهل تشیع و ۱۰ نفر اهل تسنن هستند بنابراین ۳۰ درصد نامزدهای حوزه انتخابیه تایباد از برادران اهل سنت اند. دوره قبل ۷۳ درصد مشارکت داشتیم و امسال امیدواریم مشارکت بیش از این رقم باشد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن