اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

حضور حداکثری مهم ترین محور انتخاب اصلح

آوای سنت: استاد مدرسه دینی روستای چنارلی، مهمترین اصل در انتخاب اصلح را حضور حداکثری در پای صندوق های رای عنوان کرد.

به گزارش آوای سنت، اسماعیل آخوند قدیری طی سخنانی در جمع نمازگزاران مسجد جامع روستای چنارلی، شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را وظیفه شرعی و قانوی برای همه ایرانیان دانست و گفت: هر گاه حاکم اسلامی کشور مردم سرزمین خود به امری فرار بخواند، تکلیف این است که به آن عمل و اقدام صورت گیرد. برگزاری انتخابات یک مسئله مهم در کشور به حساب آمده و اطاعت کردن از این فراخوان عمومی برای هر شخصی که در سن قانونی باشد جزو واجبات است. مفسرین دین نیز در زمان انتخابات مواردی را متذکر شده و خصوصا از کاندیداها می خواهند به شرط داشتن توانایی برای خدمت صادقانه، وارد این کارزار سرنوشت ساز شوند.

پس هر زمان کاندیدایی به مجلس راه یافته و به دلیل عدم توانایی نتواند مطالبات ساکنین حوزره انتخابیه را برآورده کند، عمل وی به منزله هدر دادن آراء عموم بوده و نزد خالق یکتا مسئول و پاسخگو خواهد بود.

آخوند قدیری، هر یک رای را به منزله ادای شهادت درباره قابلیت ها، شجاعت و توانمندی فرد کاندیدا خواند و افزود: شهادت بدون تحقیق و بررسی و انداختن رای به صندوق آرا صرفا بنابر توصیه های دیگران و یا خرید و فروش آرا از منظر دین با رشوه دادن و یا رشوه گرفتن فرقی نداشته و عملی نکوهیده است و گناهی برابر با شرک و بت پرستی دارد. برخی ها نیز به دلیل خصومت شخصی با یک کاندیدا به تخریب چهره وی می پردازند که این نیز اقدامی غیر اخلاقی بوده و ناجایز می باشد. فراموش نکنیم که بازی با آبروی دیگران و مخدوش کردن شخصیت آنها برای برد در انتخابات از گناهان بزرگ است.
استاد مدرسه دینی روستای چنارلی، بی تفاوتی نسبت به مسئله انتخابات را به مثابه ریختن آب در آسیاب دشمن توصیف کرد و ادامه داد: امروز اسرائیل جنایتکار و متحدان قسم خورده اش چشم به نتایج انتخابات ما دارند و نادیده گرفتن این مسئله به معنای بی تفاوتی نسبت به سرنوشت، به وطن، به شرایط بد مسلمانان و موجب خرسندی دشمنان خواهد بود. اسرائیل به عنوان لنکه ننگی در خاورمیانه دست از کشتار مردم فلسطین بر نخواهد داشت، مگر آنکه برای تغییر سرنوشت بهتر به نفع خود و دیگران بکوشیم.

آخوند قدیری، احساس عمومی برای شرکت در انتخابات را قابل ستایش توصیف کرد و یادآور شد: مهمترین اصل در انتخاب اصلح حضور حداکثری در پای صندوق های رای می باشد. فرصتی که به مردم اختیار می دهد تا اصلح ترین شخص را به مجلس معرفی نمایند. شخصی که مردم شعارهای شرا باور کرده و در نقش امین منافع ملت در جایگاه تصمیم گیری قرار می گیرد. حضرت علی رضی الله عنه به استاندار آذربایجان توصیه کرده است، هرگز از جایگاه مقام و امتیاز مسئولیت برای رفاه خودت استفاده نکن و آن را فرصت شخصی نشمار، زیرا کوچکترین حق خوری از مردم باعث می شود تا در فردای روز قیامت پاسحگوی آنها و فرزندان شان باشی!

لذا کاندیدایی که به صحنه انتخاب ورود می کند در وهله نخست باید لیاقت خدمت به جامعه را در خود ببیند. این شخص باید بداند که اگر به هر دلیلی حقی از ملتش را ضایع کند به تک تک افراد پاسخگو خواهد بود. کاندیدا شدن عملی پسندیده و تلاش برای خدمت صادقانه در نزد الله متعال دارای ارزش و احترام است و چنین انسان هایی در روز قیامت در سایه عرش باریتعالی سکنی خواهند گزید.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن