اخبارخارجی

خاخام اعظم عربستان : مصری ها بیشترین نفرت را نسبت به اسرائیل دارند

آوای سنت : یعقوب یسرائیل هرتزوگ،خاخام اعظم عربستان سعودی،مصری ها را یهودی ستیزترین مردم درمنطقه عربی دانست.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، او درپاسخ به سوالی مبنی براینکه اردنی ها نمونه و مصداق نفرت ازاسرائیل هستند،گفت: با وجود اینکه معتقدم افراطی ترین مردم دررابطه با اسرائیل،مصری هاهستندویهودستیزی دربین آنها وجود دارد،اما این گفته شما درست است و من با چنین ایده ای(درموردمصر و اردن)موافق هستم.

وی توضیح داد که بسیاری از اسرائیلی‌ها به عربستان سعودی می‌آیند و سعودی‌ها مشکلی با این موضوع ندارند، بنابراین معتقدم که این موضوع توافق عادی‌سازی بین آنها را تسهیل می‌کند.

وی افزود:کشورهایی مانند اردن با وجود اینکه نسل گذشته آنها با اسرائیل توافق کرده بودنداماهنوز هم افرادبسیاربرجسته ای در این کشورهستند که از یهودیان متنفرندویهودستیزی را به صورت آشکار اعلام می کنند،اما درعربستان سعودی اینگونه نیست.خاخام هرتزوگ که درریاض پایتخت عربستان سعودی زندگی می کند وخود را خاخام بزرگ یهودیان درعربستان سعودی می داند،معتقد است مردم عربستان برای توافق صلح با اسرائیل کاملا آماده اند.

خاخام عربستان سعودی با اشاره به پیشرفت مذاکرات برای عادی سازی روابط اسرائیل و عربستان سعودی با میانجیگری آمریکا، تایید کرد که اسرائیل در مسیر رسیدن به توافقی تاریخی با عربستان است.او ادامه داد:من درعربستان هیچ گونه یهودی ستیزی نمی بینم و در دو سال گذشته که در آنجا بودم اثری از این موضوع نبوده است.

این دومین مورد است که یک خاخام اسرائیلی در مورد نفرت شدید مصریان از اسرائیل صحبت می کند،قبل از او خاخام اسرائیلی،رهبر جامعه ارتدوکس لیتوانی، خاخام گرشون ادلشتاین، قبل از مرگش در سن ۱۰۰ سالگی، از نفرت مصریان نسبت به اسرائیل صحبت کرده بود.

ادلشتاین درست قبل ازمرگش گفته بود:دراسرائیل،از هرطرف،توسط دشمنان محاصره شده ایم،همه ملت های اطراف ما ازما متنفرند ومصرنیزدر میان آنهاست،ما برای اینکه از شر دشمنان خود خلاص شویم  به یک معجزه الهی نیاز داریم

اصل خبر را اینجا مشاهده نمایید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن