اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

تشکیل خانواده بهترین راه استقرار و پایداری ارزش های اخلاقی و دینی است

آوای سنت : ماموستا سید امجد قضایی با بیان اینکه مسئله تشکیل خانواده بهترین راه استقرار و پایداری و استمرار ارزش های اخلاقی و دینی است؛ عنوان کرد: عفت و پاکدامنی تنها راه مبارکی است که انسان را به سوی زندگی خانوادگی پر از سعادت سوق می دهد و باید متوجه باشیم که ازدواج بهترین زینت زندگی و بهترین وسیله نجات پیدا کردن از مشکلات جسمی و روحی است.

 ماموستا سید امجد قضایی امام جمعه موقت شهرستان دیواندره در نماز جمعه این شهرستان ضمن دعوت همگی به رعایت تقوا و آرزوی صحت و سلامتی برای مقام معظم رهبری، اظهار داشت : حمله تروریستی ناجوانمردانه اخیر در حرم مطهر شاهچراغ (ع)  که منجر به شهادت رسیدن دو نفر و زخمی شدن ۷ نفر از هموطنان مظلوم و بی گناهمان شد، را محکوم می کنیم و این اقدام تروریستی نشان از ضعف و زبونی دشمنان ملت ما دارد.

وی در بخشی دیگر از خطبه های خود به مسئله جوانی جمعیت اشاره کرد و ابراز داشت: مسئله تشکیل خانواده بهترین راه استقرار و پایداری و استمرار ارزش های اخلاقی و دینی است، و یکی از ضروریات عبور از بحران جمعیت محسوب می شود.

ماموستا قضایی به اهمیت آسان گیری ازدواج اشاره و بیان کرد: سختگیری در امر مقدس ازدواج هم برای فرزندانمان مایه خسران است و از طرف دیگر جامعه آسیب می بیند، و از نظر دینی مورد قبول نیست؛ لذا با شیوه ای سهل و آسان با اقتدا به قانون خدا و سنت های حضرت رسول (ص) ما مسلمانان باید در تحقق این امر مقدس میان جوانان تلاش کنیم.«و البته باید مردان بی‌زن و زنان بی‌شوهر و کنیزان و بندگان شایسته خود را به نکاح یکدیگر درآورید، اگر آن مردان و زنان فقیرند خدا به لطف و فضل خود آنان را بی‌نیاز و مستغنی خواهد فرمود و خدا رحمتش وسیع و نامتناهی و (به احوال بندگان) آگاه است.» (نور / ۳۲).

امام جمعه موقت دیواندره عنوان کرد: عفت و پاکدامنی تنها راه مبارکی است که انسان را به سوی زندگی خانوادگی پر از سعادت سوق می دهد و باید متوجه باشیم که ازدواج بهترین زینت زندگی و بهترین وسیله نجات پیدا کردن از مشکلات جسمی و روحی است.

ماموستا قضایی با تشویق مسئولان در تحقق شعار سال؛ گفت: مقام معظم رهبری بارها دستور صادر فرموده اند که مسئولان در این نظام اسلامی که با شهید شدن صدها هزار جوان به دست آمده است برای مهار تورم و رشد تولید و رفع مشکلات مردم تمام تلاش خود را به جا آورند، لذا هفته دولت فرصت است برای عملکرد دولت مردان که با اهداف بزرگی مانند پایبند بودن به دین خدا ، پیروز شدن به خاطر عدالت، مبارزه با فساد، و توجه به محرومان و انسان های نیازمند و آبادانی کشور اسلامی مان ایران روبرو هستند.

امام جمعه موقت دیواندره با اشاره به فرارسیدن سالروز به آتش کشیده شدن مسجدالاقصی، ابراز کرد:  روز جهانی مساجد به سنگرداران محراب حضرت رسول (ص) و تمام ملت مسلمان در دنیای اسلام تبریک و تهنیت عرض می کنم و از خدا می خواهم اخبار و شواهد مساجد باعث رهایی ما از مشکلات دنیا و آخرت باشد.

وی با بیان اینکه خدا کعبه را به خانه امت معرفی کرده است؛ خاطرنشان کرد: کعبه معظمه محل تجمع خانوادگی بزرگ بشریت است و این مکان مقدس تاثیر بزرگی در اتحاد بشریت و باز دارنده از گمراهی و تفرقه در اسلام است.

ماموستا قضایی افزود: بزرگترین و قدیمی ترین مساجد دنیا کعبه الله، مسجد النبی و بیت المقدس است و این سه مسجد نور چشم مسلمانان و مایه حفظ وحدت و نگهداری دین مقدس اسلام است؛ اما متاسفانه بیت المقدس قبله اول مسلمانان به اسارت صهیونسیم کودک کش در آمده است، بارها مورد هتک حرمت قرار گرفته است و ملت مبارک فلسطین در رنج و عذاب به سر می برند.

وی اضافه کرد: حضرت رسول (ص) می فرماید: آگاه باشید خانه های من در روی زمین مساجد هستند روشنایی عطا می کند برای اهل آسمان ها همانگونه که ستاره ها نور خود را به زمین می دهند .

خطیب موقت جمعه دیواندره در پایان اظهار کرد: در راستای تبیین جایگاه و منزلت مسجد در فرهنگ اسلامی، در برخی از روایات ویژگی هایی برای این مکان مقدس ذکر شده است؛ در یکی از این احادیث قدسی وارد شده، حضرت رسول اکرم(ص) می فرماید:  خداوند جایگاه مسجد اینگونه بیان می فرماید: خانه های من در زمین همان مساجدند که برای اهل آسمان می درخشند، آنگونه که ستارگان برای اهل زمین می درخشند. خوشا به حال آنان که مساجد را خانه ی خویش قرار داده اند، خوشا به حال بنده ای که در خانه خویش وضو بگیرد، آنگاه مرا در خانه ام زیارت کند! آگاه باشید که بر زیارت شونده لازم است که زائر خویش را بزرگ شمارد و به وی احسان کند. کسانی را که در دل تاریکی شب به سوی مساجد گام بر می دارند، به نوری درخشان در روز قیامت ، بشارت دهید/تقریب

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن