اخبارخارجی
موضوعات داغ

خشم صهیونیست ها از موفقیت قطر در برگزاری جام جهانی

آوای سنت : موفقیت قطر در سازماندهی جام جهانی ۲۰۲۲ و دستاوردهای آن در توسعه زیرساخت های خود نه تنها غرب را که برتری و تعالی را حق انحصاری خود می داند خشمگین کرد، بلکه رسانه های صهیونیستی را نیز خشمگین کرد و این رسانه ها کارزار شدیدی را علیه آن به راه انداختند.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت،به قول بن درور یمینی، نویسنده یدیعوت آحارونوت، از این جام جهانی به عنوان جام ننگ یاد کرد و گفت قطر به دلیل حمایت از اسلام افراطی، یک کشور دشمن است.

نویسنده، این افراط‌گرایی را به حمایت قطر از حماس و اخوان‌المسلمین و تأمین مالی ساخت مساجد در فرانسه و جاهای دیگر مرتبط می‌کند که به ادعای او به محل تروریسم تبدیل شده‌اند.

بر هیچ انسان فهیمی پوشیده نیست که کمپینی که قطر برای معرفی اسلام و تساهل و اعتدال در آن و ارائه آن به هواداران تیم های مختلف به تمام زبان های زنده دنیا به راه انداخته،رژیم صهیونیستی را لبریز از کینه و نفرت کرده است.

زیرا این اقدامات قطر،تلاش های بی وقفه صهیونیسم جهانی برای اهریمن سازی اسلام و تثبیت کلیشه منفی که در ذهن غربی ها به عنوان دینی که خواستار خشونت، خونریزی و درگیری با دیگران است را باطل می کند.

این کمپین صهیونیستی صرفاً در ادامه تلاش های کشورهای غربی در هفته‌های اخیر در برابر جام جهانی قطراست که این حملات را به بهانه امتناع این کشور مسلمان از مصرف مشروبات الکلی در استادیوم‌ها و اخراج همجنس‌گرایان و عزم این کشور برای احترام به اخلاق عمومی و ارزش های جامعه قطر آغاز کردند.

چیزی که خشم مدافعان ادعایی حقوق بشر و طرفداران آزادی‌های فردی را برانگیخت. لذا لشکرکشی ناعادلانه ای علیه قطر به راه انداختند که نفرت عمیق آنها را از اسلام و مسلمانان و عدم تمایل آنها به دیدن جلوه ای از پیشرفت در کشور عربی یا اسلامی را آشکار کرد.

و چقدر منصف بود ایوانتینو رئیس فیفا که ریاکاری غرب و استانداردهای دوگانه آن را فاش کرد و یادآور شد که بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه و پرتغال وجود مشروبات الکلی را در ورزشگاه های خود ممنوع کردند.اما آنها قطر را محکوم می کنند فقط به این دلیل که قطر یک کشور مسلمان است،او از آنها خواست که خجالت بکشد و از موعظه اخلاق برای دیگران دست بردارند.

عجیب است که برخی از کینه توزان چیزی را برای سرزنش قطر پیدا نکردند جز اینکه این کشور برای آماده سازی جام جهانی بیش از ۲۲۰ میلیارد دلار هزینه کرد که ده برابر هزینه روسیه در جام جهانی ۲۰۱۸ است.

این کینه توزان این امر را مظهر ریخت و پاش و هدر دادن مال مردم می دانند اما حقیقت این است که این مبالغ هنگفت صرف ساخت ۸ استادیوم بین المللی نشده است.بلکه صرف زیرساخت ها به ویژه هتل ها، شبکه مدرن جاده ای، مترو، فرودگاه ها و سایر امکانات شده است.

تمام این امکانات مدرن مانند برخی از استادیوم ها برچیده نمی شود، بلکه برای چندین دهه به نفع قطری ها، عرب های خارجی و حتی گردشگران باقی می ماند.

این تصویری از فریب آشکار است که بسیاری از عقده های استکبار، تکبر آنها، نژادپرستی و تحقیر هر چیز غیر غربی را آشکار می کند، گویا آنها به تنهایی باید برتری را در همه عرصه های زندگی در انحصار خود درآورد، حتی برگزاری یک مسابقه ورزشی موفق را .

اصل مطلب را اینجا مشاهده کنید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن