اخبارداخلی

داروی قاچاق سقط جنین و بیماری‌های سخت درمان در کردستان جمع‌آوری می‌شود

آوای سنت : معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: دانشگاه در برخورد با قاچاق محصولات سلامت محور تصمیم جدی دارد و برای جمع‌آوری داروهای قاچاق در زمینه سقط جنین و بیماری‌های سخت درمان با همکاری دستگاه های مرتبط قاطعانه عمل خواهد کرد.

 هومن قصری  در سومین کارگروه پیشگیری و مبارزه با قاچاق محصولات سلامت محور کردستان در سنندج، اظهار کرد: بسیاری از این داروها از طریق افراد، خوردروهای اینترنتی و مجاری غیررسمی توزیع دارو انجام می شود که شناسایی و برخورد با این افراد در اولویت است.

وی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت صنف تجهیزات پزشکی و عدم ثبت فعالیت در سامانه آیمد به مشکلات پیش رو در مورد اقلام سلامت محور کاشتنی در تماس مستقیم با بدن فرد و فاقد کد معتبر IRC اشاره کرد و افزود: ساماندهی این صنف با همکاری سازمان صمت می تواند گام مهمی جهت جلوگیری از توزیع تجهیرات و ملزومات پزشکی قاچاق و بدون مجوز و بی کیفیت در استان باشد.

دبیر کمیسیون هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان نیز بر حضور ثابت نماینده ارگان ها در این جلسات تاکید و اضافه کرد: رسالت مهم اداره کل آموزش و پرورش و سازمان صدا وسیما در فرهنگسازی برای آگاهی مخاطب از عرضه و توزیع کالاهای سلامت محور غیرمجاز قاچاق سنگین و سازنده است.

علی خداویسی خواستار برگزاری نشستهای مشترک و اتخاز راهبردهای پیشگیرانه شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن