اخبارداخلی

دانش‌آموزان مستعدِ نیازمند ، توسط بنیاد نخبگان حمایت می شوند

آوای سنت : رئیس بنیاد نخبگان کردستان گفت: حمایت از دانش آموزان مستعد نیازمند و زیرپوشش کمیته امدادامام خمینی(ره) یکی از برنامه های این بنیاد در سال جاری است و این طرح به صورت آزمایشی نیز شروع شده است.

جمال سلیمی در آیین تجلیل از دانش آموزان مستعد زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان در سنندج اظهار کرد: امسال بنیاد ملی نخبگان برنامه‌های حمایتی از ۲۰ هزار دانش آموز مستعد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) را شروع کرده و این آمار قرار است در برنامه‌ای پنج ساله تا ۱۰۰ هزار نفر افزایش پیدا کند.

وی افزود: هدف عمده این برنامه توجه به دانش آموزان مستعد رده‌های پایین جامعه است و بی شک در یک جامعه اسلامی باید عدالت پررنگ تر از سایر مسائل باشد و یکی از وجوه عدالت که خیلی هم تاثیرگذار است، بحث آموزش و دسترسی به آموزش عادلانه است.

رئیس بنیاد نخبگان کردستان ادامه داد: یکی از راهکارهای مهم تغییر و ارتقای انسان بحث عدالت آموزشی است و فعالیت‌های بنیاد در واقع در راستای همین تحقق عدالت‌های آموزشی و دسترسی به آموزش با کیفیت برای تمام افراد جامعه است.

وی یادآور شد: حمایت‌ها و فعالیت‌های بنیاد نخبگان که در راستای توانمندسازی انجام می شود از زمان شناسایی استعدادهای برتر در مدارس ابتدایی و متوسطه اول شروع می شود و تا زمانی که این نخبگان وارد دانشگاه می شوند و مراحل و مدارج دانشگاهی را طی می کنند پوشش می دهد.

وی ادامه داد: رسالت بنیاد نخبگان در حقیقت خیلی گسترده است اما به طور خاص و در برنامه های جدید و رسالت های جدید بنیاد، حمایت از مددجویان کمیته امداد در مرحله دانش آموزی و همچنین توانمندی سازی فارغ التحصیلان نیز انجام خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این نشست گفت: آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین نهاد تعلیم و تربیت شناخته می شود و در استان کردستان حدود ۳۳۰ هزار دانش‌آموز و ۲۴ هزار فرهنگی فعالیت می کنند.

هاشم ناظمی جلال افزود: در میان دانش آموزان ما در استان افراد مستعد و سرآمد زیادی در حوزه های مختلف وجود دارند که باید بتوانیم آنان را به جامعه معرفی کرده و مورد حمایت قرار دهیم.

وی ادامه داد: امسال در بعضی از رشته‌ها ما رتبه های خوبی کسب کردیم که این مساله نشان می دهد دانش آموزان ما اگر همت و تلاش کنند می توانند در کشور سرآمد بوده و الگویی برای سایر دانش آموزان باشند.

در ادامه این آیین از تعدادی از دانش آموزان مستعد و سرآمد استان تجلیل شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن