اخبارخارجی

دبیرکل سازمان ملل : روزه‌داری چهره واقعی اسلام را به من نشان داد

آوای سنت : آنتونیو گوترش با اشاره به این که وی در بازدیدهای قبلی خود از اردوگاه‌های پناهندگان، برای ابراز همبستگی با مسلمانان، از غذا روزه می‌گرفت، گفت: روزه‌داری چهره واقعی دین اسلام را به من نشان داد.

به نقل از پایگاه خبری عربی ۲۱، «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل با اشاره به این که روزه چهره واقعی اسلام را به او نشان داد، گفت: منطقی است که در ماه رمضان همبستگی خود را با پناهندگان مسلمان اعلام کنم.

وی گفت: هر سال برای ابراز همبستگی با پناهندگان مسلمان و قدردانی از ارزش‌های دینی آن‌ها به کشوری می‌روم که اردوگاه‌ها یا تجمعات پناهندگان در آن است.

دبیرکل سازمان ملل متحد اظهار کرد: در چارچوب سفرهای معمول ماه رمضان هر سال به کشورهای اسلامی، در ماه رمضان جاری به سومالی خواهم رفت تا همبستگی خود را با ملت آن ابراز کنم. سومالی‌ها سال‌های زیادی است که از عدم ثبات، قحطی و خشکسالی رنج می‌برند.

وی افزود: هدف از سفر به کشورهای اسلامی در ماه رمضان، جلب توجه دنیا به رنج جوامع اسلامی در این کشورها است.

گوترش اظهار کرد: اکثر پناهندگانی که وی در مدت تصدی‌گری‌ خود به عنوان کمیساریای عالی پناهندگان با آنها ملاقات کرد مسلمان بودند و اکثر جوامعی که با سخاوت و همبستگی بالا میزبان پناهندگان بوده‌اند نیز مسلمان بودند.

گوترش تأکید کرد: منشور ملل متحد که در سال ۱۹۵۱میلادی برای حمایت از پناهندگان صادر شد، کاملاً با ارزش های معنوی موجود در کتاب مقدس و قرآن کریم مطابقت دارد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن